پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۸۷
|
کد خبر: ۷۶۱۱
دکتر رضوان در نخستین نشست بین‌المللی «زنان ایرانی معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه» گفت: سال گذشته آنها که ما را متهم به نقض حقوق زنان می‌کردند اما امروز به بدترین شکل حقوق زنان را نادیده می‌گیرند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در نخستین نشست بین‌المللی «زنان ایرانی معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه» با حضور دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور و فرهیختگانی از ۱۵ کشور جهان برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از اتفاقات وحشتناکی که در غزه در حال وقوع است گفت: این روزها می‌بینیم که زنان و کودکان چگونه در بدترین حالت تحت فشار و قتل عام هستند.

حسین رضوان با بیان اینکه این روزها دو واژه دموکراسی و حقوق بشر با اتفاقات غیر انسانی که توسط رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا رقم می‌خورد به خوبی برای بشریت معنا شده است افزود: سال گذشته آنها که ما را متهم به نقض حقوق زنان می‌کردند اما امروز به بدترین شکل حقوق زنان را نادیده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در بنیان لیبرالیسم پایه بر مکتب امانیستی بنا گذاشته شده اما مکتب اسلام بر پایه تفکر ایمان و امید است گفت: معنایی که ما از خانواده استفاده می‌کنیم با معنای خانواده‌ای که غرب دارد، متفاوت است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به پیشگامی جمهوری اسلامی در دفاع از کیان خانواده و صیانت از آن تاکید کرد: ما در دفاع از حقوق زن در مقابل مکتب اومانیستی و سرمایه‌داری غرب طلبکار هستیم و از موضع قدرت باید در جهان صحبت کنیم.

وی تاکید کرد: جایگاهی که نظام اسلامی در مورد حقوق خانواده دارد و از آن دفاع می‌کند بسیار رفیع است خاطرنشان کرد: این جایگاهی است که خود زنان باید از آن دفاع کنند و مهمترین مدافع آن باشند.

رضوان با تأکید بر اینکه بیشترین دلیلی که زنان به اسلام روی می‌آورند به این دلیل است که در آن نقش زن قابل احترام و دفاع است افزود: نگاه به زن در غرب، به عنوان موجودی است که زن در سایه مرد قرار می‌گیرد و این یک نوع فردگرایی مطلق و بی‌مسئولیتی برای مردان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست