پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۵۰
|
کد خبر: ۷۶۱۲
دکتر خزعلی با اشاره به ضرورت جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران به عنوان سفیران فرهنگی افزود: این اقدام می‌تواند در راستای انتقال فرهنگ ایرانی - اسلامی به سایر کشور‌ها اثربخش باشد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۲ آبان ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر انسیه خزعلی در نخستین نشست بین‌المللی «زنان ایرانی معماران تمدن‌ساز در نهضت ترجمه» که به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا و با حضور میهمانانی از کشور‌های مختلف خارجی برگزار شد، اظهار کرد: پذیرش دانشجویان دختر خارجی در دستور کار دانشگاه‌های ایران به خصوص دانشگاه‌های مختص بانوان قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های ایران به عنوان سفیران فرهنگی افزود: این اقدام می‌تواند در راستای انتقال فرهنگ ایرانی-اسلامی به سایر کشور‌ها اثربخش باشد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با محکوم ساختن کشتار زنان و کودکان فلسطینی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: در مقابل جنایات رژیم غاصب صهیونیست هیچ اقدام عملی، بازدارنده، تحریم و ایستادگی از کسانی که مدعیان حقوق بشر و حقوق زنان هستند به چشم نمی‌خورد که مایه تاسف برای انسانیت است.

خزعلی خطاب به دانشجویان خارجی دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: شما که برای دانستن و بصیرت هجرت کردید و انسانیت را در کنار علم تجربه می‌کنید باید این آزمون را پشت سر بگذارید و در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی عکس العمل نشان دهید و بیدار باشید.

وی همچنین گفت: در کشور‌های مختلف شاهد محکوم کردن این حرکات سبعانه هستیم و امیدواریم که ملت‌ها متوجه باشند، زیرا به امید مجامع بین المللی نشستن ثمری ندارد و باید خودشان دست بالا بزنند همانطور که مقاومت به این نتیجه رسید.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: جبهه مقاومت برای حفظ عزت خود ترجیح داد که استقامت کند، حتی بمیرد، اما ذلت نپذیرد، درسی که امام حسین (ع) برای تاریخ به جای گذاشت.

خزعلی افزود: زنان غزه از صبورترین و مقاوم‌ترین زنان در تاریخ جهان هستند کسانی که فرزندان خود را با شجاعت به جبهه مقاومت و ایستادگی می‌فرستند و خم به ابرو نمی‌آورند.

وی ادامه داد: زنان مقاوم ما در ایران نیز در طول جبهه‌ها و جنگ‌های متعددی که تحمل کردند چه در زمان انقلاب، جنگ تحمیلی، دفاع از حریم حرم و دفاع از امنیت نشان دادند آن گوهری که اسلام در وجود آن‌ها به ودیعه نهاده بزرگترین سرمایه‌ای است که می‌تواند عزت و اقتدار یک کشور را تضمین می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه حرکتی که زنان بزرگ ما در انقلاب به خرج دادند نمونه‌ای از آن خواهر مرضیه دباغ، الگوی زن سوم انقلاب است، افزود: همدان این افتخار را دارد که این زن بزرگ از دامن همدان رشد یافته و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری با عظمت از حرکت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی وی در جبهه‌های مختلف یاد کردند.

خزعلی ادامه داد: خواهر دباغ اهمیت و توجه به خانواده را در کنار فعالیت‌های سیاسی مد نظر قرار داده و نمونه زنی است که تمام ابعاد وجودی و نعمت‌هایی که خدا در وجودش نهاده را قدر دانسته و توانمندی‌های خود را بروز و ظهور داده است.

وی اظهار کرد: زنان کشور به عنوان مادران و همسران شهدا نشان دادند که شهید زندگی کردن کم از شهادت ندارد، کسی که پاره تن خود را به راحتی در مسیر دین و اعتلای کشور تقدیم می‌کند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مادری که ۹ شهید را در دامن پرورده و براحتی از آن‌ها می‌گذرد دلش با وعده‌های الهی محکم است همانند آنچه که امروز در مادران غزه مشاهده می‌شود.

خزعلی اظهار کرد: الگوی سوم زن یعنی اینکه تمام شرافت و انسانیت ما به این است که ارزش‌های خود را پاس داریم و خود را با زندگی مادی معامله نکنیم.

وی با اشاره به اینکه در الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی به دنبال این هستیم که علم عمل و ایمان را با هم همراه و هماهنگ کنیم، گفت: همه علمی که آموخته می‌شود اگر با فرهنگ، ایمان، تزکیه و انسانیت همراه نباشد ارزشی ندارد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: هر مرد یا زنی که عمل صالح انجام دهد بواسطه ایمان و اعتقاد قلبی خداوند حیات طیبه برای او فراهم می‌کند و این حیات طیبه همان حیاتی که در آن ظلم، دروغ و جنایت نباشد و هدف زندگی و جهت زندگی را مشخص می‌کند و به زندگی طعم، لذت و بها و قیمت می‌دهد.

خزعلی اظهار کرد: حرکتی که در ترجمه آثار مقاومت انجام شده قابل قدردانی است و صدای مقاومت به خصوص در زمینه زنان و مقاومت به گوش جهانیان می‌رسد و زیبایی‌های زندگی شهدا برای الگو سازی و الگو گیری به جهان معرفی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست