پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۲۰
|
کد خبر: ۷۷۱۳
دکتر حسین رضوان به سؤالات مردم پاسخ گفت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر حسین رضوان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، در راستای پاسخگویی مسؤولین دولت به مردم، با حضور در محل دفتر "سامد" استان همدان مستقر در استانداری همدان، از ساعت ۹ تا ۱۱، به طور مستقیم از طریق شماره تماس ۱۱۱ به سؤالات مردم در موضوعات مختلف پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سؤالات، مطالب زیر را مطرح و شرح داد:

شرایط انتقال کارکنان دولت از سایر ادارات به دانشگاه توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تعریف شده و برای هرکدام از کارکنان قراردادی، پیمانی و رسمی شرایط خاص خود را دارد، که بنا به نیاز دانشگاه و نیز نسبت مشخص تعداد اعضای هیأت علمی به کارکنان انجام می‌گیرد.

نکته دیگری که لازم به یادآوری است، انتقال کارکنان با مدرک تحصیلی دکتری به دانشگاه، الزامی برای تبدیل وضعیت به هیأت علمی ندارد، چراکه فرایند جذب اعضای هیأت علمی صرفا از طریق فراخوان جذب سراسری دانشگاه‌ها و بر مبنای قوانین موجود صورت می‌گیرد.

بازگشایی دائمی درب خروجی دانشگاه بوعلی‌سینا از ناحیه دانشکده علوم انسانی به دلیل ملاحظات موجود پیرامون امنیت خوابگاه‌ها میسر نمی‌باشد و صرفا در ساعات مشخص‌شده در طول روز با حضور پرسنل انتظامات دانشگاه امکان‌پذیر است.

اداره تغذیه دانشگاه بوعلی‌سینا مخصوصا در سال تحصیلی جاری با راه‌اندازی سلف‌های غذاخوری دانشجویی مکمل و نیز افزایش انواع غذا‌های مورد ذائقه و سلیقه دانشجویان، گام مؤثری در راستای ارتقای کیفیت ارائه خدمات دانشجویی برداشته و سعی دارد تا با اخذ نظرسنجی‌های دانشجویی، نظرات و پیشنهادات دانشجویان را در جهت رفع مشکلات و کاستی‌ها حرکت کند.

دانشگاه بوعلی‌سینا علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات رفاهی دانشجویی، در تلاش است با روش‌های مختلف پژوهشی، به ویژه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، میزان مبلغ پژوهانه (گرنت) دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری را افزایش داده و ایشان را در پیشبرد اهداف علمی و پژوهشی و ارتقای سطح کیفیت داده‌های علمی پایان‌نامه و رساله‌ها یاری کند.

از جمله مطالبی که مطرح شد، درخواست از رئیس دانشگاه برای ایجاد نگاه مساعد استادان به دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری، مخصوصا در زمان تنظیم پایان‌نامه و رساله‌های علمی است. اما باید توجه داشت، سختگیری استادان در مسائل علمی به نفع دانشجویان بوده و در آینده موجب بهره علمی جامعه از ایشان خواهد شد.

در جریان تعدادی از تماس‌های مردمی با رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا، از وضعیت ارائه خدمات رفاهی دانشجویی و پرسنل و نیز اصلاح و ارتقای روند پرداخت پژوهانه (گرنت) علمی و حق‌التدریس اعضای هیأت علمی در دو سال اخیر تشکر کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست