پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۳۸
|
کد خبر: ۷۷۳۴
سمینار "آماده‌سازی نیروی کار آینده در عصر فوران فناوری" توسط دانشگاه بین‌المللی D-8 برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۵ دی ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، در این سمینار که با همکاری دانشگاه جیرفت برگزار شد، پروفسور عبدالرزاق احمد از کشور مالزی، بنیان‌گذار و مدیر اندیشکده بیت‌الامانه و رئیس مرکز خدمات آموزشی جهانی مالزی (EMGS)، نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشور مالزی در زمینه ایجاد صلح و مقابله با اسلام‌هراسی و همچنین عضو شورای مشورتی سیاست خارجی وزارت امور خارجه مالزی سخنرانی کرد.

وی با اشاره به شدت بالای تغییرات فناوری و شرایط زندگی و افزایش چالش‌های نوظهور تأکید داشت: روش زندگی در آینده تغییر خواهد کرد. با توجه به اینکه جمعیت جهان به سمت زندگی شهری و همچنین افزایش مهاجرت‌ها پیش خواهد رفت، نیروی کار آینده می‌بایست توانمندی‌های بنیادی خود را در چهار مورد اولیه تقویت نماید.

وی افزود: این چهار مورد عبارت است از چندزبانی‌بودن، نگاه بین‌المللی و شناخت بين‌المللي‌داشتن، برخورداری از یک دانش پایه قوی و در نهایت، مهارت‌های دقیق (توانایی کار با رایانه و تولید و شناخت داده‌ها) و مهارت‌های هوشنمد (توانمندی ارتباط و تعامل مناسب با افراد).

در این جلسه همچنین پرفسور عبدالرزاق احمد تفاهم‌نامه‌ای را با عنوان عضو هیأت علمی وابسته با دانشگاه بین‌المللی D-8 امضا کرد.

همچنین پروفسور افندی از اعضای هیأت علمی دانشگاه سلطان زین‌العابدین مالزی نیز در این جلسه اقدام به امضا تفاهم‌نامه به عنوان هیأت علمی وابسته دانشگاه بین‌المللی D-8 نمود.

گفتنی است این جلسه با استفبال گسترده شرکت‌کنندگان به صورت حضوری و آنلاین از کشور ایران و کشورهای عضو سازمان همکاری‌های گروه هشت برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه