پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۸۳
|
کد خبر: ۷۷۴۰
دکتر نصیرالاسلامی پیرامون شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد سخن گفت.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۰۷ دی ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، دکتر ابراهیم نصیرالاسلامی معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا، اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور شناسایی استعداد‌های برتر، معرفی الگو‌های مناسب دانشجویی و تشویق دانشجویان به افزایش فعالیت داوطلبانه و جهادی و تلاش برای نوآوری و فعالیت‌های موثر آموزشی، پژوهشی، فناورانه، نوآورانه، مهارتی، تجاری‌سازی، فرهنگی، ورزشی و هنری و حمایت از دانشجویان سرآمد، اقدام به تهیه و تدوین آیین‌نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها کرده است.

وی افزود: در این راستا و در جهت ایجاد وحدت رویه در اجرای آیین‌نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد در دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیر دولتی، شیوه‌نامه اجرایی این آیین‌نامه نیز در ۱۲ ماده و ۳۳ تبصره تدوین و به دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه بوعلی‌سینا ابلاغ شده است.

دکتر نصیرالاسلامی گفت: شیوه‌نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد در هفت بخش دانشجوی سرآمد آموزشی، پژوهشی، فناوری و نوآوری، فرهنگی و اجتماعی، ورزشی، هنری و بین المللی تهیه شده است که در آن به تفکیک، نحوه امتیاز دهی به هر بخش ارائه شده است.

وی اضافه کرد: در بخش دانشجوی سرآمد آموزشی موارد امتیازدهی شامل المپیاد‌های علمی، آزمون‌های زبان، رتبه علمی، دستیاری آموزشی، جشنواره‌های آموزشی و در بخش دانشجوی سرآمد پژوهشی موارد امتیازدهی شامل: ارائه مقاله، طرح پژوهشی، کتاب، شرکت در مسابقات و جشنواره‌های علمی- پژوهشی و دستیاری پژوهشی می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه بیان کرد: نحوه محاسبه در بخش فناوری شامل ارائه ایده و طرح فناورانه، راه اندازی واحد، هسته و یا شرکت فناور، ارائه محصول و خدمات، آموزش فناوری، دستیاری فناوری، اختراع، ابداع و نوآوری و طرح‌های مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان می‌شود.

وی ادامه داد: نحوه محاسبه امتیاز دانشجوی سرآمد فرهنگی و اجتماعی نیز به این گونه است که دانشجو برای کسب امتیاز از این بخش باید حداقل از دو شاخص امتیاز کسب کند که شاخص‌های این بخش شامل فعالیت‌های دینی و قرآنی، فعالیت در نهادهادی دانشجویی، مشارکت در تهیه نشریات دانشجویی، کسب عناوین در مسابقات و جشنواره‌های علمی، فرهنگی و ادبی، عناوین و افتخارات کسب شده، نوآوری فرهنگی و اجتماعی و سایر فعالیت‌های فرهنگی می‌شود.

دکتر نصیرالاسلامی در خصوص نحوه کسب امتیاز از فعالیت‌های ورزشی افزود: در بخش ورزشی دانشجویانی که در جشنواره‌های ورزشی، المپیاد‌های ورزشی شامل قهرمانی و همگانی و مسابقات بین‌المللی، ملی، منطقه‌ای، استانی، دانشگاهی شرکت کرده‌اند و یا در برخی موارد دیگر که در شیوه نامه قید شده است، حضور داشته باشند، از امتیاز بخش ورزشی برخوردار می‌شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا تأکید کرد: دانشجویان در بخش بین‌المللی باید از حوزه‌هایی همچون حضور فعال و موثر در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای دانشجویان بین‌المللی، ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی به دانشجویان بین‌المللی، فعالیت‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی، پژوهشی و فناورانه دانشجویان ایرانی و بین‌المللی کسب امتیاز کنند.

وی در خصوص کسب امتیاز از بخش هنری نیز خاطرنشان کرد: نحوه محاسبه امتیاز از این بخش شامل مواردی همچون: تولید آثار هنری، آموزش در حوزه هنر، تولید آثار هنری مبتنی بر فناوری‌های نوین، شرکت در فعالیت‌های بین رشته‌ای هنری، همکاری در امور هنری با دستگاه‌های مرتبط، برگزاری رویداد‌های هنری، جشنواره هنری، فعالیت هنری در بستر فضای مجازی، فعالیت‌های هنری بین‌المللی، عضویت فعال در انجمن‌های صنفی و هنری، همکاری در تهیه نشریات هنری می‌شود.

برای دریافت متن کامل آیین‌نامه جامع شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها کلیک کنید.

برای دریافت متن کامل شیوه‌نامه اجرایی شناسایی و حمایت از دانشجویان سرآمد دانشگاه‌ها کلیک کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست