پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۸۰
|
کد خبر: ۷۷۷۱
رئیس هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشریح کرد: در حال حاضر در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فرزندآوری و تأهل دارای امتیاز است؛ که هم آقایان و خانم‌های متقاضی جذب می‌توانند از آن استفاده کنند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۶ دی ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، محمدعلی کی‌نژاد در خصوص تعداد اساتیدی که طی مدت تشکیل هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی جذب شده اند گفت: از زمانی که هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است حدود ۱۶ سال می‌گذرد و این هیأت به طور مرتب هر ۱۵ روز یک‌بار جلسه برگزار می‌کند حتی در ایام تعطیلات سالیانه در مرداد ماه معمولاً جلسات تعطیل نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۰۷ عضو هیأت علمی در دانشگاه‌ها فعال هستند که حدود ۲۵ هزار نفر از آنان در زمان تشکیل هیأت عالی جذب شورا فعال بودند و از زمان تشکیل هیأت مذکور برای حدود ۷۵ هزار نفر از اعضای هیأت علمی حکم صادر شده است، کاری که بی نظیر بوده و در دنیا سابقه ندارد.

رئیس هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تسهیلات اعضای هیأت علمی خانم برای جذب در دانشگاه‌ها گفت: در در برخی دانشگاه‌ها ۳۲ درصد اعضای هیأت علمی خانم هستند، در یک مقطعی پیگیر بودیم امتیازاتی به اعضای هیأت علمی خانم اختصاص دهیم که هنوز هم پیگیر آن هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در بررسی صلاحیت عمومی متقاضیان عضویت هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فرزند آوری و تأهل دارای امتیاز است؛ که هم متقاضیان جذب خانم و هم متقاضیان جذب آقا می‌توانند از آن استفاده کنند، یک فرزند ۵ امتیاز، داشتن دو فرزند ۱۱ امتیاز و تأهل ۵ امتیاز دارد.

کی نژاد افزود: زمانی اگر خانم و آقا هر دو متقاضی جذب باشند هردو می‌توانند از این امتیاز استفاده کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست