پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۶۵
|
کد خبر: ۷۷۹۲
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها

دکتر گنجی گفت: ابلاغیه پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که لیست ثبت‌نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند تا مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، صندوق رفاه دانشجویان در هر سال تحصیلی اقدام به پرداخت ۵ نوع وام دانشجویی از جمله وام شهریه، مسکن متاهلی، وام ضروری، وام تحصیلی و وام ویژه دکتری می‌کند که در نیمسال اول تحصیلی سال جاری تمامی وام‌های اعلام شده به دانشجویان متقاضی اختصاص داده شد و تنها وام شهریه است که پرداخت آن با موانعی مواجه شد.

مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در این باره اظهار داشت: ابلاغیه پرداخت وام شهریه به دانشگاه‌ها ابلاغ شده که لیست ثبت‌نام وام‌های شهریه را به صندوق رفاه ارسال کنند تا مبلغ وام به حساب دانشگاه‌ها واریز شود.

وی افزود: وام شهریه به دانشجو داده نمی‌شود و فقط به حساب دانشگاه‌ها واریز می‌شود.

گنجی اضافه کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای وام شهریه پیش‌بینی شده و مشکلی در پرداخت وام شهریه نداریم.

بر اساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وام شهریه در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ویژه دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی و مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی و کاربری، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی در هر نیم‌سال تحصیلی پرداخت می‌شود.

سقف پرداخت وام‌های شهریه از ۷ میلیون تومان تا ۳ میلیون تومان است که برای مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است که دانشجویان متقاضی باید علاوه بر تایید دانشگاه‌ها تعهدنامه دانشجویی نیز برای دریافت وام ارائه دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو