پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۸۶
|
کد خبر: ۷۸۳۴
رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

انتخاب دانشجوی نمونه ملی از بین دانشجویان سرآمد

دکتر داداش‌پور گفت: آیین‌نامه دانشجوی سرآمد ابلاغ شده و سامانه ثبت نام در آن به زودی راه‌اندازی می‌شود، دانشجوی نمونه ملی نیز از سال آینده از بین دانشجویان سرآمد انتخاب خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۶ بهمن ۱۴۰۲

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر هاشم داداش‌پور در نشست تخصصی دانشجویی همزمان با اجلاس سه روزه رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت:‌ آیین نامه دانشجویان سرآمد ابلاغ شده و سامانه آن نیز به زودی راه می‌افتد. انتظار داریم دانشگاه‌ها ۲ تا ۵ درصد دانشجویان خود را به عنوان سرآمد معرفی کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان تأکید کرد: دانشجوی نمونه ملی از سال آینده از میان دانشجویان سرآمد انتخاب می‌شود و هدف این است تا می‌توانیم موضوع دانشجوی سرآمد را فراگیر کنیم. معیار‌های دانشجوی سرآمد را نیز یا شکل متنوعی در نظر گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: المپیاد‌های مختلفی طراحی و برگزار شده که برخی برای اولین بار برگزار شد؛ مانند المپیاد ورزش‌های فناورانه که ثبت نام آن از اول اسفندماه آغاز می‌شود. با این المپیاد توجه به حوزه فناوری را نشان دادیم و این المپیاد را در ۳ حوزه را تعریف کردیم؛ ورزش‌های رباتیک، ورزش‌های دیجیتال و نوآوری و فناوری در حوزه ورزش‌.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این المپیاد تأکید داریم فناوری باید توسط دانشجویان خلق شود و در خدمت ورزش باشد. این المپیاد در قدم اول در استان‌ها خواهد بود و در قدم دوم در سطح ملی. دانشگاه میزبان هم دانشگاه مادر هر استان است.

داداش‌پور به بازی‌های همبستگی ورزش دانشجویان کشور‌های اسلامی پرداخت و گفت: از طریق این بازی‌ها می‌خواهیم معرف دانشجویان کشور باشیم و اتصالی بین کشور‌های اسلامی برقرار کنیم. همچنین از فرصت جذب دانشجویان خارجی نیز استفاده کنیم.

وی خبر داد: المپیاد ورزش قهرمانی نیز سال آینده در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو