پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۰
|
کد خبر: ۷۹۳۷
دکتر حسین رضوان در این پیام به بیان ضرورت شرکت در انتخابات پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا مردم و دانشگاهیان را به حضور حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند دعوت کرد

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوى وَ لاتَعاوَنُوا عَلَى الْإثْمِ وَالْعُدْوانِ وَاتَّقُوا اللهَ إنَّ اللهَ شَدیدُ الْعِقابِ» - (سوره مائده آیه ۲)
«و در انجام نیکى‌ها و دورى از ناپاکى‌ها یکدیگر را یارى دهید و هرگز در گناه و ستم، به هم یارى نرسانید و از خداوند پروا کنید که همانا سخت­‌کیفر است.»

ناگفته پیداست از آن­‌جا که حضور در انتخابات به معنای تقویت نظام برخاسته از خون هزاران شهید است، لذا تعاون بر تقوا و بِرّ است و حضور نیافتن در انتخابات، به معنای پاسخ دادن به خواست دشمنان نظام جمهوری اسلامی و مصداق تعاون بر اثم و هم­سوشدن با دشمنان؛ قطعاً کسانی که دل در گرو نظام جمهوری اسلامی دارند و متعبد به قرآن­‌اند، حاضر نمی­‌شوند از حضور در انتخابات کوتاهی کنند.

انتخابات، سرمایه‌گذارى عظیم ملت ایران بوده و انقلاب اسلامی به برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات از ابتدای پیدایش خود تاکنون، نشان داده که یکی از مردمی‌ترین انقلاب‌های تاریخ است، چراکه پایه و اقتدار این نظام بر مشارکت مردم در انتخابات قرار گرفته است.

انتخابات پیش رو یکی از گام‌های مردم‌سالاری است و سند محکمی برای نقش پررنگ مردم در جریان حکم‌رانی است. تجربه سیاسی ایران پس از انقلاب نشان می‌دهد که هر جا فشار‌های بین‌المللی و تلاش‌های معاندین نظام برای ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت بیشتر شده، جامعه با درایت سیاسی خود در انتخابات مشارکت پرشورتری داشته است.

یکی از ترفند‌های معاندین نظام جمهوری اسلامی کم اهمیت جلوه دادن دستاورد‌های انقلاب اسلامی است، درصورتی‌که مردم نسبت به اقدامات صورت‌گرفته آگاه شوند، این آگاهی منجر به افزایش میزان مشارکت در انتخابات خواهد شد.

از این رو به عنوان یک مسؤولیت مهم برای همه ایرانیان مسلمان و مؤمن، از آحاد مردم، به ویژه استادان، کارکنان، دانشجویان و خانواده‌های گرامی ایشان دعوت می‌کنم با حضور پرشور و شعور خود در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، برگ زرین دیگری به افتخارات انقلاب شکوهمند اسلامی بیفزایند.

دکتر حسین رضوان
رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست