پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۸۳
|
کد خبر: ۷۹۵۴
با همت گروه مشاوران جوان رئیس دانشگاه و دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه؛

مرکز کاریابی، هدایت شغلی و کارآفرینی دانشگاه بوعلی‌سینا آغاز به کار کرد

اولین مرکز کاریابی، هدایت شغلی و کارآفرینی دانشگاه­‌های کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا آغاز به کار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۲

به گزارش بسنا، با همت گروه مشاوران جوان رئیس دانشگاه و دفتر ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه، در راستای تسریع حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم و ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه، اولین و جامع‌ترین مرکز کاریابی هدایت شغلی و کارآفرینی غرب کشور در بین دانشگاه‌های کشور در دانشگاه بوعلی‌سینا با اهداف ذیل آغاز به کار کرد:

- ارائه خدمات تخصصی مشاوره شغلی و بازار کار به دانشجویان و دانش‌آموختگان برای یافتن فرصت‌های شغلی بهتر
- معرفی جویندگان کار فاقد مهارت به مراکز مهارت‌آموزی دانشگاهی
- ساماندهی دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان
- ارائه خدمات جامع کاریابی
- سامان‌دهی کار پاره‌وقت/ تمام‌وقت تخصصی
- برگزاری سمینارهای عمومی کاریابی و استخدام با حضور کارآفرینان و صنعت‌گران برتر برای ارائه راهکارهای ورود به بازار کار به دانشجویان و دانش‌آموختگان
- برگزاری نمایشگاه کار
- برگزاری مسابقات طرح و ایده
- هماهنگی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به منظور توسعه دوره‌های مهارتی آموزشی متناسب با نیازهای بازار کار
- تسهیل فرایند جذب و استخدام نیروی کار
- کاهش هزینه‌های جذب و استخدام
- ایجاد فضای تعاملی برای کارآفرینی و خلق کسب و کار جدید

دانشجویان دارای مهارت از طریق این مرکز به شرکت‌ها و سازمان‌های درخواست‌دهنده نیروی کاری معرفی می‌شوند و بعد از ارائه رزومه و مصاحبه مشغول به کار می‌شوند.

شایان ذکر است، دانشجویان و دانش‌آموختگان که مهارت خاصی برای ورود به بازار کار نیاز دارند، می‌توانند تحت نظر این مرکز آموزش دیده و با کسب نمره بالا به بازار کار معرفی شوند.

این مرکز، صرفا برای ارتباط با صنعت نبوده و هدف اصلی آن ارتباط دانشگاه و جامعه است که دانشجویان تمامی رشته‌ها بتوانند علاقه کاری خود را پیدا کرده، وارد بازار کار شوند و درصدد حل مشکلات کشور برآیند‌.

در وب‌سایت مرکز هدایت شغلی، با تست‌های شخصیتی و شغلی دانشجویان می‌توانند از مهارت‌های خود را در مسیر درست استفاده نمایند، در نهایت تمام دانشجویان می‌توانند از طریق بخش کارجو ثبت‌نام کرده و مهارت‌ها و حوزه علاقه خود را ثبت کنند تا در صورت ثبت درخواست‌های متعدد به صورت مستقیم با آنها تماس گرفته شود‌.

در نهایت کارفرمایان (شرکت‌ها/ سازمان‌های دولتی/ و....) می‌توانند از بخش کارفرما درخواست نیروی کار خود ارسال نمایند و پس از تایید کارشناس مربوطه داخل سایت قرار گیرد.

در پایان در بخش کارآفرینی دانشجویان و دانش‌آموختگان می‌توانند ایده‌های جدید خود را در سامانه با نام خود ثبت کرده و با جذب سرمایه‌گذار و تبادل نظر آن را عملیاتی کنند.

این بخش از وب‌سایت همواره درحال بروزرسانی است و در تلاش است که خدماتی جامع و کامل به تمام دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه بوعلی‌سینا در سراسر کشور ارائه دهیم.

آدرس سامانه کاریابی و هدایت شغلی:
industry.basu.ac.ir

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه