پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۹۰
|
کد خبر: ۷۹۹۴
رئیس صندوق رفاه دانشجویان مطرح کرد:

تمام وام‌های دانشجویی در خرداد ماه پرداخت می‌شود

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان وام به دانشجویانی که قبل از سال جدید اقدام به دریافت وام کرده بودند، وام تحصیلی اعطا کرده‌ایم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان در مورد وام‌های دانشجویی با بیان اینکه دانشگاه‌ها یک هفته برای ارسال تقاضاهای وام دانشجویی به صندوق فرصت دارند؛ توضیح داد: ۱۱۰ میلیارد تومان وام به دانشجویانی که قبل از سال جدید اقدام به دریافت وام کرده بودند، وام تحصیلی اعطا کرده‌ایم، ولی چون به پایان سال رسیدیم به دلایل مربوط به بودجه، در سال جدید وام تحصیلی سایر دانشجویان متقاضی، پرداخت خواهد شد. 

وی افزود: در خصوص دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن نیز مهلت نام‌نویسی دانشجویان از اول تا ۱۵ اردیبهشت خواهد بود. در نهایت تا پایان اردیبهشت امور مربوط به اعطای این دو وام نیز انجام می‌شود و تمام وام‌ها در خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اینکه مبلغ وام به صورت سالانه افزایش می‌یابد، گفت: اگر افزایش وامی داشته باشیم ترم اول سال تحصیلی این تغییر اعمال می‌شود که هیات امنا افزایش را تعیین می‌کند و مبلغ وام‌ها در ترم تحصیلی جاری به شیوه ترم بهمن به دانشجویان پرداخت می‌شود و در مرداد ماه هیات امنا جلسه‌ای در همین خصوص تشکیل می‌دهد. 

وی ادامه داد: هم اکنون وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد در مقطع کارشناسی ۳ میلیون تومان، کارشناسی ارشد ۵ میلیون تومان و دکتری ۷ میلیون تومان است و برای دانشجویان بین المللی فقط تسهیلات خوابگاهی داریم. در صورتی که وام‌های دانشجویی افزایش یابد طبیعتا هزینه خوابگاه‌ها نیز تغییر می‌کند. در صورتی وام افزایش نداشته باشد، بهای خوابگاه دانشجویی نیز افزوده نمی‌شود. 

گنجی با تاکید به اینکه وام تحصیلی برای دانشجویان متاهل دو برابر پرداخت خواهد شد، اظهار کرد: دانشجویان متاهل در کارشناسی ۶ میلیون تومان، در مقطع کارشناسی ارشد ۱۰ میلیون تومان و در مقطع دکتری ۱۴ میلیون تومان وام می‌گیرند. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص مبلغ وام ضروری برای دانشجویان مجرد و متاهل هم عنوان کرد: دانشجویان مجرد و متاهل می‌توانند ۷ میلیون تومان وام ضروری دریافت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو