پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۸
|
کد خبر: ۸۰۳۶
بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا در خصوص شهادت رئیس جمهور و تیم همراهشان منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۳

به گزارش بسنا در این بیانیه آمده است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا ﴿۲۳﴾ (سوره احزاب)
از میان مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، و بعضی بر سر پیمان خویش شهید شدند، و بعضی در انتظارند، و هیچ پیمان خود را نشکسته‌اند.


خبر اسفناک و غمناک شهادت خادم‌الرضا (ع)، حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی (رحمة الله علیه)، شهید راه خدمت و موجب اندوه و تاسف بسیار شد. شهادت ایشان تمامی احاد مردم را متاثر نمود. نقشی که ایشان در شخصیتی سازنده، عالم، خدوم، پرتلاشی بود که خود را وقف مظلومین، محرومان و امت اسلامی نموده بود.
شهید سید ابراهیم رئیسی حق بزرگی به گردن انقلاب داشت؛ وی همواره در میثاق خود با امام پایبند بود تلاش‌های فراوانی برای پیشبرد اهداف ملت و توسعه کشور انجام دادند و ثمره این تلاش و کوشش عاشقانه ایشان در تمامی عرصه‌ها مشهود بود. ایشان توجه ویژه‌ای به ارتقاء علم، جامعه دانشگاهی و نهاد‌های علمی داشتند و باور داشتند که پیشرفت و دستیابی به اهداف بلند، از طریق حمایت از نهاد علمی و دانشگاهی ممکن است.
شهید آیت‌الله رئیسی (ره) با همراهان والا مقام ایشان؛ وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم، ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار محترم و جمعی دیگر از همراهان رئیس جمهور در شب میلاد حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در حادثه‌ای دلخراش جام شهادت نوشید؛ بزرگ مردی که مظلومیت و شهادت را از شاگردی در مکتب شهید بهشتی به ارث برد. اما باید همواره به یاد داشته باشیم که شهیدان همیشه زنده‌اند و در قلوب ما به ابدیت خواهند زیست و باید با الگوگیری از شهیدان مجاهد و انقلابی، بیش از همیشه به تلاش برای اهداف انقلاب و شکست دشمنان انقلاب کبیر متعهد شویم.
مطمئناً شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، یک درد و عارضه بزرگ برای ملت ایران است. به همین سبب کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا به محضر حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، ملت بزرگوار ایران و خانواده محترم این عزیزان تسلیت و تعزیت عرض می‌نماید و از خداوند متعال برای آن‌ها رحمت و مغفرت و برای خانواده‌های شهدا از درگاه باری تعالی تمنا داریم.
ضمناً کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا خودش را رهرو راه مسیر پر افتخار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش می‌داند و از هیچ خدمت و تلاشی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب خودداری نخواهد نمود.

کانون بسیج اساتید دانشگاه بوعلی‌سینا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه