پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۶۴
|
کد خبر: ۸۰۷۷
در آیین اهدای جوایز کتاب سال جمهوری اسلامی ایران؛

کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا شایسته تقدیر شد

کتاب استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه بوعلی‌سینا در چهل و یکمین دوره جایزه کتاب سال، شایسته تقدیر شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۸ تير ۱۴۰۳

کتاب عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا شایسته تقدیر شد

به گزارش بسنا، در آیین اهدای جوایز آثار شایسته تقدیر چهل و یکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران که با حضور دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و در تالار رودکی تهران برگزار شد از کتاب «کوکسیدیوز در دام، طیور، حیوانات خانگی و انسان» تقدیر شد.

گفتنی است کتاب «کوکسیدیوز در دام، طیور، حیوانات خانگی و انسان»، در مراسم جایزه کتاب سال ۱۴۰۲ از بین آثار مورد داوری در گروه دامپزشکی انتخاب شد، این کتاب حاصل بیش از نیم قرن دانش و تجربه پروفسور «جی. پی. دوبی»، دانشمند برجسته جهان در زمینه بیولوژی و انگل‌شناسی است که بر اساس نوع میزبان، در ۲۲ فصل به بررسی جنبه‌های مختلف و مهم انگل‌های کوکسیدیایی از جمله ریخت‌شناسی، بیولوژی، بیماری‌زایی، ژنومیکس، ترنسکریپتومیکس و پروتئومیکس، کنترل، پیشگیری، اپیدمیولوژی، ایمونولوژی، تشخیص و نیز درمان عفونت ناشی از آن‌ها در حیوانات و انسان می‌پردازد.


لازم به ذکر است کتاب فوق توسط دکتر علیرضا سازمند، عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا همدان، دکتر حسن نایب‌زاده، عضو هیئت علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه لرستان، و دکتر محمد اسدپور، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد مسجد سلیمان ترجمه و توسط انتشارات دانشگاه لرستان منتشر شده است.

ارسال نظرات
علم و فناوری