پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۷
|
کد خبر: ۸۰۸۵
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان خبر داد:

منتخبین دانشجویان دکترای داخل و خارج از کشور، برای تأمین هیئت علمی، بورس سال آخر می‌شوند

محمد محمدی مسعودی گفت: منتخبین بورس سال آخر پس از فارغ‌التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استادیاری تبدیل وضعیت می‌شوند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۸ تير ۱۴۰۳

به گزارش بسنا و به نقل از سازمان امور دانشجویان، محمد محمدی مسعودی، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان درخصوص بورس سال آخر گفت: یکی از راه‌های تامین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت بورس برای دانشجویان دکتری است.

وی ادامه داد: فرایند بورس سال آخر به این صورت انجام می‌شود که در ابتدا دانشگاه‌ها تقاضا‌های خود برای تامین اعضای هیئت علمی در رشته  گرایش‌های مورد نظر خود را به ما اعلام می‌دارند، سپس این تقاضا‌ها تجمیع می‌شود و پس از بررسی و تصویب در شورای مرکزی بورس، سازمان امور دانشجویان طی فراخوانی، اعلام نیاز به هیئت علمی از میان دانشجویان دکتری را منتشر می‌کند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان با بیان اینکه در فراخوان، تعداد هیئت علمی و رشته گرایش‌های مورد نظر مورد نیاز دانشگاه‌ها اعلام می‌شود؛ اظهار کرد: دانشجویان  دکترای خارج از کشور و دانشجویان دکترا داخل که دفاع از پروپوزال خود را انجام داده باشند می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. این افراد پس از شرکت در فراخوان و غربالگری اولیه برای انجام  مصاحبه به سازمان امور دانشجویان دعوت خواهند شد.

مسعودی تصریح کرد: فرایند مصاحبه به این شکل خواهد بود که داوطلب پس از انجام مصاحبه علمی و تخصصی به مرحله بعد یعنی انجام مصاحبه عمومی خواهد رفت و در نهایت با بررسی صورت گرفته، داوطلبان چند برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی خواهند شد.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان بیان کرد: دانشگاه نیز طبق روال اجرایی جذب خود فرایندی را در نظر دارد که پس از انجام آن و موفقیت داوطلب، افراد منتخب را به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان امور دانشجویان در پایان این فرایند با دریافت صورت جلسه هیئت اجرایی جذب دانشگاه، حکم بورس منتخبین را از سوی رئیس سازمان صادر می‌کند و به این نحو داوطلبان بورس هیئت علمی دریافت می‌کنند و بعد از فارغ‌التحصیلی از بورسیه به پیمانی و استادیار تبدیل وضعیت خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست