پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۸
|
کد خبر: ۸۱۰۶
دکتر زلفی گل گفت: میانگین تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها در دولت رئیس جمهور شهید بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ درصد بود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۴ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، در آیین بهره برداری از مجتمع علمی و فرهنگی آیت الله شهید سیدابراهیم رئیسی در دانشگاه بوعلی‌سینا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میانگین تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها در دولت رئیس جمهور شهید بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ درصد بوده است که این افزایش بودجه در دانشگاه های مرزی و کم برخودار بیش از دانشگاه های دیگر بود، و این میانگین بیش از اعتبارات پیش بینی شده در بودجه و از محل اعتبارات دیگر برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام و یا اجرای طرح‌های جدید در حوزه دانشگاه‌ها هزینه می‌شد.

محمدعلی زلفی گل با اشاره به توجه ویژه شهید دکتر رئیسی به بخش علم و فناوری، افزود: حضور ایشان در جلسات ویژه و منظم با وزارت علوم و اختصاص بودجه، باعث تسویه و پرداخت مطالبات انباشته شده و معوقه سال‌های قبل شد و مطالبات حق التدرسان به صورت ماهانه پرداخت می‌شد.

وی همچنین از اختصاص ۴ بلوک به دانشگاه صنعتی همدان جهت توسعه این دانشگاه و اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای تجهیزکردن آزمایشگاه‌ها و دانشگاه‌ها خبر داد.

ایشان با اشاره به ساخت ۴ خوابگاه از جمله خوابگاه ویژه متاهلین در دانشگاه ملایر، مجهز شدن سالن آمفی تئاتر و کتابخانه دانشگاه‌های همدان، ساخت ۷ هزار مترمربع خوابگاه با ظرفیت ۷۰۰ نفر ویژه دانشجویان دختر در کمتر از ۱۵ ماه با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ساخت و بهره برداری دانشکده شیمی و علوم نفت دانشگاه بوعلی‌سینا با همکاری وزارت نفت نمونه‌های دیگر دستاورد‌های دولت سزدهم در این دانشگاه برشمرد.

در پایان، زلفی‌گل با اشاره به حجم بالای کاری شهید رئیسی، از تلاش‌های ایشان برای رفع مشکلات مردم یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری و همدلی، پرچم جمهوری اسلامی همیشه در اهتزاز باقی بماند و رئیس جمهور جدید نیز موفق شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست