پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۸
|
کد خبر: ۸۱۳۶
«هفتمین همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت» به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا به مدت سه روز از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ شهریورماه با هدف ارتقاء سطح سلامت و سبک زندگی دانشجویان سراسر کشور در حال برگزاری است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

«هفتمین همایش کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت» در حال برگزاری است + گزارش تصویری

به گزارش بسنا، هفتمین همایش کشوری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۷ الی ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا و با حضور دکتر ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در حال برگزاری است.

در همایش هفتم، حدود ۵۰۰ دانشجوی همیار سلامت روان و جسم شرکت دارند که برای آن‌ها برنامه‌های متعدد آموزشی در قالب سخنرانی، کارگاه و رویداد در نظر گرفته شده است.

هدف از تشکیل کانون دانشجویی همیاران سلامت را ارائه خدمات مستمر، فراگیر و اجتماع محور زیر نظر مرکز مشاوره دانشجویی و با هماهنگی معاونت‌های فرهنگی- اجتماعی و دانشجویی عنوان کرد و گفت: شرکت و عضویت در این کانون‌ها برای دانشجویان به صورت داوطلبانه است. دانشجویانی که برای فعالیت در زمینه‌های سلامت روان، نوع‌دوستی، پیشگیری از افت تحصیلی و آسیب‌های اجتماعی داوطلب هستند، برای همکاری در زمینه‌های یادشده به کانون مراجعه می‌کنند و به‌عنوان بازوی اجرایی مراکز مشاوره فعالیت می‌کنند. معرفی کانون‌های دانشجویی همیاران به‌عنوان ظرفیتی مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در فضا‌های دانشگاهی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

ضرورت برگزاری این همایش: درحین برگزاری این همایش سه روزه مقرر است، از طریق سخنرانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مختلف روان‌شناختی، دانش همیاران افزایش یابد و زمینه‌های مناسبی برای توانمندسازی روانی آنان فراهم گردد تا از طریق ظرفیت این دانشجویان بتوان در سطح دانشگاه‌ها گام‌های مؤثری در راستای پیشگیری و مقابله با انواع مشکلات روان‌شناختی برداشت.
دوره‌های قبلی این همایش به ترتیب در دانشگاه‌های تهران، شیراز، فردوسی مشهد، اصفهان، دانشگاه شیراز و دانشگاه اصفهان برگزار شده است، هفتمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، به‌میزبانی دانشگاه بوعلی‌سینا در تاریخ ۱۷ الی ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۳ در محل مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی در حال برگزاری است.

این همایش به‌صورت حضوری، با شرکت دانشجویان همیار سلامت مراکز مشاوره مناطق ده‌گانه کشور، برگزار می‌شود. در هفتمین همایش سراسری کانون‌های دانشجویی همیاران سلامت، برنامه‌هایی از جمله ۱۸ عنوان کارگاه آموزشی، برگزاری سلسله جلسات بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات روان‌شناختی با حضور دانشجویان همیار، ارائه نتایج جلسات و درنهایت تعیین گروه‌های برتر این جلسات و تقدیر از کانون‌های برتر همیار سلامت کشور است.

گفتنی است کانون دانشجویی همیاران سلامت، نهادی است دانشجویی، غیرسیاسی و غیردولتی که به منظور گسترش فرهنگ مشاوره و سلامت روان در دانشجویان فعالیت می‌کند، این همایش با محوریت پیشگیری و کمک به ارتقاء سلامت دانشجویان و سبک زندگی آنان برگزار می‌گردد. کانون دانشجویی همیاران سلامت از سال ۱۳۹۴ تأسیس شده است و تاکنون ۶ همایش کشوری برگزار کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست