پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۹۲۷۶
|
کد خبر: ۸۱۴۵
براساس اطلاعات جدید نمایه استنادی scopus، دانشجوی دانشگاه بوعلی‌سینا در فهرست دو درصد دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۳ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۳

به گزارش بسنا، بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۲۴ به استناد آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط پایگاه استنادی اسکوپوس و موسسه الزویر که با همکاری دانشگاه استنفورد انجام شده است، سعید سیدی دانشجوی دکتری گروه کامپیوتر (معماری کامپیوتر) دانشگاه بوعلی‌سینا در فهرست ۲ درصد برتر دانشمندان دنیا قرار گرفت.

دانشگاه استنفورد Stanford University برترین دانشگاه جهان بر اساس آمار موسسه‌های QS و TIMES در چندین سال متوالی است. همچنین پایگاه اسکوپوس Scopus وابسته به ناشر الزویر Elsevier، بزرگترین پایگاه نمایه‌های استنادی جهان بوده و ابزار مناسبی برای پژوهشگران در حوزه‌های مختلف است که میزان استنادات مقاله‌ها و کتاب‌ها به همراه متن آن‌ها را در اختیار قرار می‌دهد، در همین راستا استخراج فهرست دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا که براساس داده‌های پایگاه علمی اسکوپوس که با همکاری دانشگاه استنفورد استخراج شده است با توجه شاخص‌های متعددی از جمله تعداد مقالات تالیفی، ارجاعات، استناد‌ها و سایر شاخص‌های علمی صورت می‌گیرد.

گفتنی است عوامل متعددی در تعیین این فهرست از جمله تعداد مقالات، تعداد ارجاعات صورت گرفته به مقالات، شاخص H یا H-index که یک مقیاس عددی است و نشان دهنده عملکرد موثریک محقق است، شاخص "سایت اسکور" sitescore که توسط این شاخص میانگین استناداتی که مقالات منتشر شده در یک موضوع بدست آورده‌اند را اندازه گیری می‌کنند و درصد آن نشان دهنده نسبت پایداری یک مقاله یا نشریه در حوزه موضوعی آن است و در نهایت ترکیبی از معیارهاست و بر اساس معیار دانشگاه استنفورد محاسبه می‌شود.

لازم به ذکر است که پایگاه اسکوپوس و موسسه الزویر تمامی تولیدات دانشگاهی را در ۲۲ رشته تقسیم بندی می‌کنند و در هر رشته دو درصد برتر دانشمندان دنیا اعلام می‌شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست