پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۸۳
|
کد خبر: ۸۳۵
"خریستو پولنداکف" سفیر بلغارستان، در راستای همکاری های علمی بین المللی، با دکتر یعقوب محمدی­ فر، رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا، دیدار و گفتگو کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، "خریستو پولنداکف" (Christo Polendakov)، سفیر بلغارستان، بیست و سوم تیر در راستای همکاری های علمی بین المللی، با دکتر یعقوب محمدی­ فر، رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی­ سینا در این دیدار با اشاره به سیاست­ های کلان و راهبردی دانشگاه بوعلی ­سینا در خصوص ایجاد و گسترش همکاری­ های علمی بین­ المللی با سایر دانشگاه­ های برتر جهان، آمادگی کامل دانشگاه بوعلی­ سینا را برای همکاری با دانشگاه های برتر بلغارستان در حوزه­ های آموزشی و پژوهشی اعلام کرد. 

دکتر محمدی فر همچنین با تأکید بر ظرفیت ­های بالای دانشگاه بوعلی سینا بر افزایش تبادلات اثرگذار و گسترش همکاری بین دو طرف از طریق طرح­ های اجرایی متناسب با نیازها و برنامه ­های راهبردی و اهتمام به عملیاتی کردن توافقات، زمینه همکاری­ ها را بسیار مساعد و راه گشا ارزیابی کرد.

پولنداکف سفیر بلغارستان نیز در ایران ضمن تقدیم مراتب احترام و سپاس از استقبال و میزبانی دانشگاه بوعلی ­سینا، خواستار ایجاد و گسترش همکار ی­های علمی و پژوهشی بین دانشگاه ­های بوعلی ­سینا و دانشگاه­ های بلغارستان شد. 

وی همچنین با اشاره به پیشرفت­ های علمی در کشور ایران و بلغارستان، بر لزوم تبادل دانش و فناوری بین دانشگاه ­های این دو کشور به ویژه در حوزه­ های ایران­شناسی، گردشگری، معماری و اجرای برنامه اراسموس تأکید نمود.

در پایان این دیدار مقرر شد با هماهنگی سفارت بلغارستان در ایران و دفتر همکاری ­های علمی بین ­المللی دانشگاه بوعلی ­سینا زمینه­ های همکاری­ های گسترده علمی، پژوهشی و فناوری بین دو طرف، بررسی و برنامه ­ریزی ­های لازم برای تحقق توافقات صورت گیرد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست