پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۶
|
کد خبر: ۸۶۳۴
با آغاز فرآیند ارزشیابی اساتید در دانشگاه بوعلی‌سینا؛

رئیس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا بر مشارکت حداکثری دانشجویان در ارزشیابی اساتید تأکید کرد

دکتر احمدی‌صفا با اشاره به آغاز فرآیند ارزشیابی دانشجویی اساتید، بر ضرورت مشارکت آگاهانه، منصفانه و حداکثری دانشجویان در این فرآیند تأکید کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۱ - ۰۵ دی ۱۴۰۴

به گزارش بسنا، دکتر محمد احمدی‌صفا، رئیس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا، با اشاره به اهمیت ارزشیابی دانشجویی اساتید، این فرآیند را یکی از ارکان اصلی ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه دانست.

وی با بیان اینکه ارزشیابی دانشجویی اساتید در پایان هر نیمسال تحصیلی و پیش از آغاز امتحانات پایانی انجام می‌شود، اظهار کرد: ارزشیابی نیمسال تحصیلی جاری از ۶ تا ۱۲ دی‌ماه در سامانه آموزشی دانشگاه فعال خواهد بود و نتایج آن نقش مؤثری در بهبود فرآیند‌های آموزشی ایفا می‌کند.

رئیس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا افزود: فرآیند ارزشیابی اساتید شامل سه بخش است که ارزشیابی دانشجویی با سهم ۶۰ درصد، ارزشیابی مدیران گروه آموزشی با سهم ۲۰ درصد و ارزشیابی معاونان آموزشی و هیئت‌رئیسه دانشگاه با سهم ۲۰ درصد در آن لحاظ می‌شود.

دکتر احمدی‌صفا با تأکید بر محرمانه بودن کامل نظرات دانشجویان تصریح کرد: هیچ‌یک از اساتید یا مدیران دانشگاه به نظرات فردی دانشجویان دسترسی ندارند و نتایج ارزشیابی صرفاً به‌صورت گزارش‌های آماری و کلی در اختیار اساتید قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم رعایت انصاف و دقت در پاسخ‌گویی به پرسش‌های ارزشیابی خاطرنشان کرد: پاسخ‌های غیرواقعی یا شتاب‌زده می‌تواند نتایج ارزشیابی را از مسیر صحیح خارج کند و بر تصمیمات آموزشی اثرگذار باشد؛ از این‌رو انتظار می‌رود دانشجویان با دقت و بر اساس تجربه واقعی خود در این فرآیند مشارکت کنند.

رئیس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه بوعلی‌سینا در پایان یادآور شد: بازخورد‌های حاصل از ارزشیابی دانشجویی، هرچند به‌صورت مستقیم به دانشجویان ارائه نمی‌شود، اما به اساتید منتقل شده و نقش مؤثری در بهبود کیفیت تدریس و ارتقای آموزش دانشگاه خواهد داشت.

ارسال نظرات
آموزش و پژوهش