پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۸۸
|
کد خبر: ۹۰۱
رئیس صندوق رفاه دانشجویان، "اجرای نظام شناسایی دانشجویان مستعد"، "حمایت از کارآفرینی و ایده‌های دانشجویان" و "حمایت از کالاهای ایرانی" را از مهم ترین برنامه های این صندوق در سال جاری برشمرد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، مهندس ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان از رشد اعتبارات عمومی و اختصاصی این صندوق در سال های اخیر خبر داد و گفت: اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان طی سه سال اخیر حدود ۱۵۷ و اعتبارات اختصاصی نیز ۱۷۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مجموع اعتبارات عمومی صندوق رفاه دانشجویان در سال‌های ۸۹ تا ۹۲ از مبلغ دو میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال با رشد ۱۵۷ درصدی به مبلغ ۶ میلیارد ۵۴۰ میلیون ریال طی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ افزایش یافته است. همچنین مجموع اعتبارات اختصاصی این صندوق در سال‌های ۸۹ تا ۹۲ از مبلغ ۴ میلیارد و ۳۸۹ میلیون ریال با رشد ۱۷۱ درصدی به مبلغ ۱۱ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ افزایش یافته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: طی ۳ سال گذشته سازمان برنامه و بودجه ۴۶ میلیارد تومان وام شهریه به ما اختصاص داد ولی صندوق رفاه دانشجویان بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد تومان وام شهریه پرداخت کرد و امسال نیز برای حل مشکل دانشگاه آزاداسلامی ودانشگاه های غیرانتفاعی برای وام شهریه با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم‌افزایی کردیم به گونه‌ای که در سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان به این دانشگاه ها وام شهریه می‌پردازیم.

مهندس یزدانمهردر ادامه با اشاره به رشد ۱۹۲ درصدی ذخیره استراتژیک صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تصریح کرد: ذخیره استراتژیک این صندوق از بدو تاسیس تا سال ۹۲ مبلغ یک میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال بود که با رشد ۱۹۲ درصدی در سال گذشته به ۴,۰۶۸ میلیارد ریال رسیده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به کاهش بازه زمانی پرداخت وام دانشجویی از سه ماه به ۱۵ روز، افزود: خوشبختانه مجموع عملکرد وام های دانشجویی از مبلغ ۸ میلیارد و ۱۱۷ میلیون ریال در سال های ۸۹ تا ۹۲ با رشد ۴۸ درصدی به بیش از ۱۲ میلیارد ریال طی سه سال اخیر رسیده است.

مهندس یزدانمهرگفت: سال گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان به دانشجویان دکترا وام به صورت ماهانه ۷۰۰ هزار تومان پرداخت شده و بازپرداخت آنها نیز در قالب اقساط ۶۰ ماهه ۲ سال بعد از فارغ‌التحصیلی آغاز می‌شود.

وی افزود: ۸۵ درصد از دانشجویان شهریه پرداخت می‌کنند که متاسفانه اعتبار وام شهریه در ردیف تملک قرار گرفته است به همین دلیل سال گذشته تخصیص صندوق صفر بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان به برنامه اساسی صندوق برای سال جاری اشاره کرد و گفت: مقاوم سازی سراهای دانشجویی مناطق زلزله خیز، حمایت از ایجاد رستوران‌های مکمل، ارائه تسهیلات برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و متاهلی، رتبه بندی خدمات تغذیه‌ای دانشگاه‌ها، نهادینه سازی مشارکت نیکوکاران و نهادهای مردمی در ارائه خدمات دانشجویی واستمرار برنامه کمک به ارتقای سراهای دانشجویی از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

وی همچنین امکان سازی ایجاد کارگزاری بیمه دانشگاهیان، ایجاد جاده تندرستی در سراهای دانشجویی، اجرای طرح مدیریت جامع خدمات رفاهی دانشجویی، و عملیاتی کردن سند راهبردی فناوری اطلاعات صندوق ۱۴۰۰ با استمرار حرکت به سوی سازمان هوشمند و آی تی محوررا از دیگر برنامه های این صندوق در سال جاری برشمرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری