پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۲۰
|
کد خبر: ۱۰۰
دکتر غلامی، در مراسم افتتاح سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا: وظیفه ما ساماندهی مراکز آموزش عالی است، برای حفاظت از سرمایه های ملی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۸ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غلامی امروز شنبه 21 بهمن، در مراسم افتتاح سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا ضمن یادآوری بر حفظ وحدت ملی و آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: ما همواره بهترین ها را برای انقلاب خواسته ایم و تمام تلاش ما درجهت رشد و توسعه کشور است.
وی افزود: در دو دهه اخیر کشور شرایط سختی را پشت سر گذاشته و در این دوره چند ساله توانسته روند خوبی را جهت توسعه و آسایش بیشتر مردم فراهم آورد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم چنین با اشاره به اهمیت آموزش عالی در کشور خاطرنشان کرد: نخست آنکه در شرایطی که به دلایل گوناگون از جمله کم شدن تعداد داوطلبان ورود به دانشگاه، برخی مراکز آموزش عالی بسته یا تعطیل شدند، وظیفه ما ساماندهی این مراکز برای حفاظت از سرمایه های ملی است.
وی ادامه داد: در این طرح  واحد های آموزشی مختلف، ماموریت گرا شده و با توجه به نیاز هر منطقه و توان و قوت هر مرکز مأموریت های ملی، منطقه ای و بین المللی برای آنها تعریف می گردد و هم چنین به تمام مراکز آموزش عالی توجه شده و تبعیضی بین مراکز بزرگ و کوچک قائل نخواهیم شد و توان علمی مراکز در انجام کارهای پژوهشی حائز اهمیت است.
وزیر علوم با اشاره به افزایش مهارت و توان اشتغال دانش آموختگان گفت: دانشجویان در طی دوران تحصیل میبایست مهارت های کار آفرینی را آموخته تا در زمان فراغت از تحصیل، در ضمن شاغل شدن، توانایی ایجاد شغل برای تعدادی دیگر هم داشته باشند و الیته باید در راستای این آموزش ها از انجمن های علمی دانشجویی و سایر موارد وابسته، بهره گرفته خواهد شد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست