پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۰۹
|
کد خبر: ۱۰۱۲
دکتر حسن علی عربی در جمع کارکنان دانشگاه بوعلی سینا:

مهمترین وظیفه کارکنان " تأثیرگذاری بر فرهنگ جامعه" است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه بوعلی سینا، در جمع کارکنان دانشگاه گفت: کارمندان دانشگاه های سراسر کشور وظایف متعددی را بر عهده دارند که از جمله مهم ترین آنها بحث" تاثیرگذاری بر فرهنگ جامعه" است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن علی عربی معاون توسعه مدیریت و پشیبانی دانشگاه بوعلی سینا در مراسم هفته دولت و روز کارمند که در سالن شهید چمران دانشگاه برگزار شد گفت: اکنون که ۴۵ سال از تأسیس دانشگاه بوعلی سینا می گذرد، با افتخار خاطرنشان می کنیم که با تلاش های مدیران، دانشجویان و کارمندان وظیفه شناس، دانشگاه بوعلی سینا در یک موقعیت بهتر قرار گرفته است و توانسته رتبه زیر ۱۰۰۰ را در بین دانشگاه های بین المللی به خود اختصاص دهد.

وی متذکر شد: کارمندان دانشگاه های سراسر کشور وظایف متعددی را بر عهده دارند که از جمله مهم ترین آنها بحث" تاثیرگذاری بر فرهنگ جامعه" است.

دکتر علی عربی ادامه داد: دلیل گستردگی برخی از دانشگاه های جهان رسیدگی به مبحث میزان تأثیرگذاری بر فرهنگ جامعه است که نقش اعظم آن توسط کارمندان ایفا می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه اضافه کرد: دانشجویان ما باید هدفمند درس بخوانند و برای رسیدن به اهدافشان نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا ضمن رسیدن به محصول کار خود، اهداف دانشگاه را که ارتقاء سطح علمی و فرهنگی و به نحوی ارتقاء در تمام سطوح است را شامل شود.

وی تصریح کرد: اگر کارمندان دانشگاه ها در انجام کارها و وظایفی که برعهده دارند کوتاهی کنند، به هیچ عنوان نمی توان این آسیب را که به دانشگاه وارد می شود را با کارهای اعضای دیگر دانشگاه جبران کرد.

علی عربی اخلاق مدار بودن کارمندان در چهارچوب قانون را از الزامات ارتقاء دانشگاه دانست و افزود: طریقه درست و اخلاقی رفتار کردن با ارباب رجوع که اکثرا قشر جوان و پرانرژی هستند را کارمندان ما باید به خود یادآور شوند.

وی گفت: از جمله وظایف و الزامات مدیران و مسؤولان که باعث خوش اخلاقی کارمندان می شود را می توان آموزش ضمن خدمت و انگیزه نام برد که لازمه ایجاد انگیزه احساس امنیت، ثبات شغلی و محیط شاداب و پر نشاط است که هر دو این موارد در گروِ درست انجام دادن وظایف ما کارمندان، مسؤولان و مدیران است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر ۶۹۴ نفر کارمند که ۴۴۴ نفر آنها قراردادی، ۲۰ نفر پیمانی و ۲۳۰ نفر رسمی است در دانشگاه بوعلی سینا مشغوال به خدمت هستند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: : یکی از مهم ترین مسائل، افزایش بهره وری است که در گرو انجام وظایفی از جمله مدیریت منابع انسانی است، شامل آیین نامه سختی کار، آیین نامه افزایش بهره وری و توزیع عادلانه اضافه کار است؛ رخداد هر اتفاق مهم در دانشگاه فقط با نیروی انسانی فعال امکان پذیر است.

خبرنگار: اسدی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست