پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۲۰
|
کد خبر: ۱۱۸۴
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:

دانشگاه آخرین مسیر نیست، بلکه یکی از مراحل مهم زندگی است

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه شاهد گفت: دانشگاه آخرین مسیر نیست، بلکه یکی از مراحل مهم زندگی است که دانشجو هم‌زمان با آن وارد یک فضای آزاد توام با رشد و بالندگی می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه شاهد گفت: دانشگاه شاهد از حیث علمی و پژوهشی جزو دانشگاه‌های برتر کشور است همچنین تلاش‌های خوبی نیز برای ایجاد یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی در این دانشگاه صورت گرفته و همین ویژگی آن را نسبت به دیگر دانشگاه‌ها متمایز کرده است.

وی خطاب به دانشجویان ورودی جدید گفت: دانشگاه آخرین مسیر نیست بلکه یکی از مراحل مهم زندگی است که دانشجو هم‌زمان با آن وارد یک فضای آزاد توام با رشد و بالندگی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: رهبر معظم انقلاب علاوه بر محیط علمی دانشگاه را محیطی برای آزاد اندیشی آرمان خواهی و عدالت‌طلبی می‌دانند با این وجود دانشگاه با زمان تحصیل در مدرسه تفاوت دارد و دانشجو این شایستگی را پیدا می‌کند تا تحمل بارهای سنگین کشور بر دوش خود را پیدا کند در هر حال کشور به دانشجویان نیاز دارد و آن‌ها باید منتظر افق‌های بالاتر باشند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: انقلاب اسلامی دست غارتگران را از کشور کوتاه کرد، اما متأسفانه امروز شاهدیم برخی‌ها تحت تاثیر القائات و اطلاعات غلط فضای مجازی دچار بی‌سوادی عمومی شده‌اند به گونه‌ای که می‌گویند هیچ کشوری در سالگرد جنگ و حمله به خودش مراسم گرامی‌داشت برگزار نمی‌کند و این در حالی است که ما معتقدیم هفته دفاع مقدس یادآور یک حماسه بزرگ است.

وی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس ایستادگی ملت ایران با تکیه بر خدا و دست خالی گرامی داشته می‌شود، اظهار کرد: باید حماسه دفاع مقدس نیز مانند حماسه عاشورا گرامی داشته شود.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس سیم خاردار به عنوان بی‌آزارترین وسایل دفاعی را نیز به دلیل تحریم از کشورمان دریغ کرده بودند و این در حالی بود که ادوات جنگی مجهز به تکنولوژی‌های روز برای کشتار ملت ایران در اختیار عراق قرار می‌گرفت و همین کشورهای مو بور که مدعی حقوق بشر هستند مسئولیت ساخت بمب شیمیایی برای عراق را بر عهده گرفته بودند، تصریح کرد: ملت ایران در برابر این وحشیگری‌ها ایستاد پس باید حماسه دفاع مقدس را گرامی بداریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ایران در دوران طاغوت تحریم نبود و در مقطعی به عنوان بزرگ‌ترین خریدار سلاح در دنیا محسوب می‌شد، اما وقتی تاریخ را عمیق‌تر مطالعه می‌کنیم متوجه واقعیت‌ها می‌شویم به‌عنوان نمونه علم در کتاب خاطرات خود به ناراحتی شاه از به کارگیری هواپیماهای فروخته شده به ایران توسط آمریکا در جنگ ویتنام بدون اطلاع او اشاره کرده است و این در حالی بود که آمریکا این هواپیماها را با سه برابر قیمت به کشورمان فروخته بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تصریح کرد: در مقابل تحقیرهای شاه ایران می‌توان توقف ناو آمریکایی در آب‌های کشورمان و گریه‌های فرمانده آن ناو را به یاد آورد به گونه‌ای که آمریکایی‌ها از این اتفاق به‌عنوان یکی از تحقیر آمیزترین صحنه‌ها نام بردند.

وی با بیان اینکه با قطع شدن دست بیگانگان از کشور اگر آن‌ها ما را اذیت نکنند باید تعجب کنیم، تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که تا مردم پای انقلاب هستند نمی‌تواند به نظام آسیب برساند به همین دلیل می‌خواهند مردم را از انقلاب جدا کنند از این رو شاهد تشدید تحریم‌ها هستیم، اما واقعیت این است که وعده‌های خداوند حق است و اگر صبر و تقوا داشته باشیم خدا ما را یاری می‌کند و به پیروزی می‌رساند در هر حال شرط نابودی دشمن استواری و پایداری بر روی باورهایی است که برای آن‌ها قیام کرده‌ایم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خطاب به دانشجویان گفت: شما باید مشکلات کشور را حل کنید، چون قرار نیست کسی از بیرون بیاید اگر چه در داخل نیز افراد خموده ترسو و بی‌باور نیز مانع کار شما می‌شوند، ولی باید کمربندها را برای ساختن کشور محکم بست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی به دیدار اخیر نیروهای جوان یکی از پژوهشگاه‌های کشورمان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب خطاب به این جوانان که در حوزه تهدید امنیتی تکنولوژی‌هایی را ایجاد کرده‌اند گفته بودند شما برهان‌های من نزد مسئولین هستید مسئولین می‌گویند نمی‌شود و شما ثابت کرده‌اید که می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران در فناوری‌های نو در بین ۱۰ کشور اول قرار دارد و ما در صنایع دفاعی به مراحل بالایی رسیده‌ایم تصریح کرد: در حادثه تروریستی اهواز یک عده سرباز بی‌سلاح و زن و بچه را به شهادت رساندند و بعد با افتخار گفتند که ما بودیم، اما زمانی که این پیام به آن‌ها رسید که گوشمالی سختی خواهند خورد منکر دست داشتن خود در این جنایت شدند و مسئولیت آن را به گردن داعش انداختند در هر حال اگر تروریست‌ها در ارومیه ترور کنند موشک‌های ما در عراق بر روی ساختمان آن‌ها فرود می‌آیند.

وی با بیان اینکه دستاوردهای دفاعی نتیجه تلاش دانشگاه‌ها و دانشجویان است تصریح کرد: هرجا انسان‌های منفعت‌طلب و ناامید ورود کرده‌اند ناموفق بوده‌ایم و فقط مشکلات در جاهایی وجود دارد که نسل غیر باورمند و منفعت‌طلب وارد شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در کنار تحصیل دانشگاه محل خودسازی و تهذیب است در هر حال امروز شاهدیم که بهترین نمازهای جماعت و هیئت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها وجود دارند و اعتکاف از طریق دانشگاه‌ها به یک برنامه کشوری تبدیل شده است، از این رو می‌توان گفت: دانشگاه‌ها دارای ظرفیت جریان سازی هستند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست