پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۵۵
|
کد خبر: ۱۲۳۱
عضو هیأت علمی دانشگاه به خبرنگار بسنا گفت: سومین همایش بین‌المللی معماری دستکند با عنوان میراث معماری دست‌کند برای نسل‌ها ۱۷ تا ۱۹ مهرماه در دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۵ مهر ۱۳۹۷

دکتر علی بیننده دبیر علمی سومین همایش بین‌المللی معماری دستکند در گفتگو با خبرنگار بسنا ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: توجه مجامع علمی و حرفه‌ای جهانی به موضوع معماری دستکند باعث شد تا همایش بین‌المللی معماری دست‌کند هر سه سال یکبار با هدف شناخت و توسعه هنر خلاقانه بشر در به آشتی رسیدن با طبیعت به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی افزود: برگزاری موفق همایش‌های پیشین در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۴ در کرمان و تهران و استقبال بینظیر پژوهشگران و متخصصین حوزه‌های مرتبط منجر به برقراری ارتباط علمی بیشتر بین پژوهشگران این حوزه شده است.

دکتر بیننده با اشاره به این نکته که این گردهمایی هر سه سال یکبار توسط دبیرخانه دائمی همایش برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: همایش سوم با عنوان میراث معماری دستکند برای نسل‌ها، در تاریخ ۱۷تا ۱۹ مهرماه امسال، با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان، مدیریت امور پایگاه های میراث جهانی و به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می‌شود.

وی تشریح کرد: در سومین همایش بین المللی معماری دستکند، مجموعه های دستکند قلعه جوق، ارزانفود و شهر زیرزمینی سامن معرفی خواهند شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: دراین همایش بیش از ۲۰ سخنرانی علمی توسط پژوهشگران داخلی و خارجی در زمینه معماری دستکند ارائه خواهد شد.

خبرنگار: هزاوئی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری