پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۳۷
|
کد خبر: ۱۲۸۵
دبیر شورای فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا به بسنا خبر داد:

تصمیم نهایی شورای فرهنگی در خصوص انتخابات کانون های فرهنگی هنری اعلام شد

شورای فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا پس از بررسی مستندات و انتقادات دانشجویان به نتایج انتخابات کانون های فرهنگی هنری، در جلسه دوشنبه ۱۶ مهر این شورا، تصمیم نهایی خود پیرامون نتایج این دوره از انتخابات کانون ها را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا تشریح کرد: شورای فرهنگی دانشگاه به منظور رسیدگی به اعتراض جمعی از دانشجویان در خصوص نتایج انتخابات کانون های فرهنگی هنری دانشگاه، در مورخ دوشنبه 16 مهر در دو نوبت، انتخابات کانون ها را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: با توجه به طرح موضوع در جلسات متعدد از جمله کمیته ناظر بر کانون ها و دفتر حقوقی دانشگاه، ضمن تشکر از اهتمام کلیه دانشجویان دانشگاه به امور فرهنگی و استقبال بی نظیر از انتخابات برگزار شده، انتخابات کانون ها طبق روال سنوات گذشته و همانند بسیاری از دانشگاههای کشور از طریق انتخابات عمومی برگزار گردیده و در شکل برگزاری نواقصی را به همراه داشته است.

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه همچنین خاطر نشان کرد: پس از بررسی مستندات، استماع دیدگاه ها و نقدهای دانشجویان منتقد و دفاعیات مجریان این دور از انتخابات، شورای فرهنگی دانشگاه مقرر نمود کانون خیریه نسیم کرامت و کانون محیط زیست که دارای اساسنامه مصوب می باشند طبق آئین نامه و اساسنامه مصوب شورای فرهنگی نسبت به برگزاری مجمع و انتخابات شورای مرکزی اقدام نمایند .

وی اضافه کرد: یکی دیگر از تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه شورای فرهنگی، اعضای برگزیده شده در انتخابات کانون ها صرفاً به عنوان هیات مؤسس کانون فعالیت خواهند کرد و موظف خواهند بود حداکثر ظرف دو ماه در چارچوب آئین نامه کانون ها نسبت به عضوگیری، برگزاری مجمع، تدوین و تصویب اساسنامه اقدام نمایند و اساسنامه مصوب مجمع عمومی را جهت تصویب نهایی به شورای فرهنگی ارائه دهند؛ بدیهی است برای جلوگیری از تعطیلی کانون ها، این افراد امور جاری کانون را تا انتخاب اعضای شورای مرکزی انجام خواهند داد .

دبیر شورای فرهنگی دانشگاه در نهایت تصریح کرد: همچنین در پی بروز این موضوع در انتخابات کانون های فرهنگی هنری معاونت فرهنگی دانشگاه، تذکرات لازم را به عوامل اجرائی انتخابات داده و برای جلوگیری از بروز مشکلات مشابه در آینده، تدابیر لازم را اتخاذ می نماید.

خبرنگار: اشراقی
عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر