پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۱۰۷
|
کد خبر: ۱۲۹۲
به منظور توسعه همکاری های علمی بین المللی دانشگاه D8 با دانشگاه های عراق، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در اقلیم کردستان عراق با رئیس دانشگاه حلبچه دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر ستار عزیزی مدیر اجرایی دانشگاه بین المللی D-8، گفت: پس از مکاتبه با دانشگاه های اقلیم کردستان عراق و ارسال دعوتنامه از چهار دانشگاه اقلیم کردستان عراق در استان های سلیمانیه و حلبچه، دکتر محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا، دکتر ستار عزیزی مدیر اجرایی دانشگاه بین المللی D-8 با همراهی دکتر عباد روحی رییس دفتر روابط بین الملل دانشگاه آزاد سنندج که در جذب دانشجویان خارجی از کردستان عراق، کارنامه موفقی داشته است، به عراق سفر کردند.

وی افزود: هیأت اعزامی از دانشگاه بوعلی سینا در اولین مقصد خود به منظور توسعه روابط علمی و بین المللی به دانشگاه حلبچه رفت؛ این دانشگاه دارای 140 نفر عضو هیأت علمی است که در 4 دانشکده و 14 گروه آموزشی مشغول به خدمت هستند.

رئیس دانشگاه حلبچه در ابتدای این دیدار بر ارتباط قلبی و عمیق میان مردم اقلیم کردستان عراق با ملت ایران اذعان داشته و افزود: از کمک های دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران پس از دوران 8 سال جنگ با رژیم بعث عراق به ویژه کمک به بازماندگان حمله شیمیایی عراق به شهر حلبچه، تشکر و قدردانی می کنیم.

وی همچنین با توجه جایگاه برتر علمی دانشگاه بوعلی سینا، بر توسعه روابط علمی و اعزام دانشجو به دانشگاه بوعلی سینا تأکید کرد و خواهان برگزاری همایش، کنفرانس و دیگر برنامه های علمی مشترک با دانشگاه بوعلی سینا شد.

گفتنی است دانشگاه حلبچه در ردیف نهم رتبه بندی دانشگاه های اقلیم کردستان عراق قرار دارد و در سال 2018 جهش چشمگیر و 4 هزار پله ای در رده بندی جهانی داشته است.

دانشگاه حلبچه با چند دانشگاه در کشورهای آمریکا، اسپانیا، بلغارستان، فنلاند و لهستان قرارداد همکاری علمی دارد و دانشجو به کشورهای مذکور اعزام می کند.

دکتر یعقوب محمدی فر نیز در این دیدار به معرفی دانشگاه بوعلی سینا پرداخته و خاطرنشان کرد: از ظرفیت قوی دانشگاه بوعلی سینا که دارای 13 دانشکده، 53 گروه آموزشی و 450 هیأت علمی کارآمد به عنوان پتانسیلی مهم به حساب می آید، که می تواند به دانشگاه حلبچه در جهش علمی کمک کند.

در ادامه این دیدار همچنین دکتر ستار عزیزی، مدیر اجرایی دانشگاه بین المللی D8، به معرفی این دانشگاه پرداخته و ارتباط سازمانی آن با سازمان همکاری اقتصادی گروه D8 و دانشگاه بوعلی سینا را تشریح کرد.

در این دیدار رؤسای این 2 دانشگاه، تفاهم نامه همکاری های علمی بین المللی امضاء کردند.

پس از این برنامه، هیات اعزامی از دانشگاه بوعلی سینا، از محل یادبود قربانیان بمباران شیمیایی حلبچه بازدید کرده و به قربانیان آن فاجعه انسانی ادای احترام نمودند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: روابط عمومی دانشگاه حلبچه


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست