پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۹۹۰
|
کد خبر: ۱۲۹۳
در جریان سفر هیأت اعزامی دانشگاه به اقلیم کردستان عراق؛

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با رئیس دانشگاه چرمو دیدار کرد

در جریان سفر هیأت اعزامی دانشگاه به اقلیم کردستان عراق، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با رئیس دانشگاه چرمو دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، در جریان سفر هیأت اعزامی دانشگاه به اقلیم کردستان عراق، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با رئیس دانشگاه چرمو دیدار کرد.

در این دیدار رئیس دانشگاه چرمو ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی، از مردم ایران به نیکی یاد کرده و خواهان گسترش ارتباطات علمی میان دو دانشگاه شد.

ایجاد فرصت مطالعه در دوره های پسا دکتری در دانشگاه بوعلی سینا، به ویژه در رشته های فنی مهندسی و شیمی از جمله تقاضاهای هیأت رئیسه دانشگاه چرمو در این دیدار بود.

دکتر یعقوب محمدی فر نیز در این نشست، با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا سال گذشته میزبان هیأت هایی از دانشگاه چرمو بوده است اظهار داشت: این سفر در پاسخ به سفر سال گذشته دانشگاه چرمو است که با جلب نظر موافق معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل، تعدادی بورسیه جهت تحصیل در مقاطع دکتری در دانشگاه بوعلی سینا به دانشگاه چرمو اختصاص خواهد یافت.

بعد از این جلسه هیات اعزامی دانشگاه بوعلی سینا، جلسه دیگری در دانشکده علوم انسانی دانشگاه چرموو با حضور مسؤولان دانشگاه و مدیران گروه های آموزشی آن دانشکده و برخی دیگر از گروه های آموزشی از دیگر دانشکده ها داشتند.

در ابتدای این جلسه در دانشکده علوم انسانی، دکتر محمدی فر بر لزوم مستند سازی جنایات رژیم بعثی صدام حسین در طول جنگ ایران و عراق به ویژه جنایاتی که در منطقه چمچال و درطول دوران عملیات های موسوم به انفال علیه کردهای عراق روی داده بود تاکید کرده و افزود: به تازگی یک مرکز تحقیقاتی در خصوص ارتکاب جنایت نسل زدایی علیه مردم کرد عراق در دانشگاه چرمو تاسیس شده بود که در این زمینه می تواند موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نظر به اینکه دانشگاه بوعلی سینا تنها دانشگاهی است که در منطقه غرب و شمال غرب ایران، در زمینه جمعیت شناسی فعالیت می کند، آمادگی این دانشگاه را جهت تأسیس مرکز جمعیت شناسی با همکاری مشترک با دانشگاه نیپسینگ کانادا، جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی و برگزاری کارگاه های آموزشی در آن دانشگاه توسط اساتید دانشگاه بوعلی سینا اعلام می نماییم.

در این نشست همچنین ضمن استقبال مسؤولان دانشگاه چرمو از پیشنهادات رئیس دانشگاه بوعلی سینا، هریک از مدیران گروه ها، گزارشی از فعالیت ها، تعداد اعضای هیأت علمی و دیگر مسائل مرتبط ارائه نمودند.

در ادامه رئیس مرکز تحقیقات جنایت نسل زدایی دانشگاه چرموو از دکتر عزیزی تقاضا کرد نظر به تحقیقات و تألیفات در این حوزه و تجربه حضور در سمینارهای بین المللی، میزبانی همایشی در این ارتباط را با میزبانی دانشگاه چرمو و همکاری دانشگاه بوعلی سینا و دیگر دانشگاه های مطرح ایران متقبل شوند.

در پایان این دیدار، از موزه یادبود شهدای عملیاتهای انفال بازدید به عمل آمد.

دانشگاه چرمو در سال 2014 تأسیس شده و طی این مدت کوتاه، پیشرفت خوبی داشته است؛ در این دانشگاه، 17 رشته گرایش وجود دارد و زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: روابط عمومی دانشگاه چرمو


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست