پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۱۹
|
کد خبر: ۱۴۶۲
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری با خبرنگاران گفت: سی وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، ۲۶ و ۲۷ آبان به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری سی و سومین نشست قرآن و عترت دانشجویان گفت: سی وسومین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان ۲۶ و ۲۷ آبان به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: شورای هماهنگی فعالیت‌های دینی دانشگاه‌ها، وزارت علوم، جهاد دانشگاهی وزارت بهداشت و بیش از ۱۱ دستگاه متولی امور دانشجویان در این جشنواره حضور دارند.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: بیش از۳۵۰ هزار دانشجو در جشنواره سی و سومین شرکت کردند که ۶۴۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: گفتمان سازی قرآنی در دانشگاه‌ها و محیط‌های آموزشی، ترویج و آموزش قرآن در دانشگاه‌ها زمینه سازی فهم و تدبر بیشتر مسایل قرآنی از اهم این برنامه‌ها بود.

غفاری افزود: جشنواره امسال از تنوع بسیار برخوردار است و در ۶ بخش پژوهشی، آوایی، معارف، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشنواره قرآن و عترت دانشجویان یکی از با دوام‌ترین جشنواره‌های دانشجویی است که بیشترین مخاطب را دارد.

غفاری با اشاره به برگزاری پیاده روی اربعین گفت: در مراسم پیاده روی اربعین دانشجویان و بخش دانشگاهی سهم بزرگی را داشتند و دو استان جنوب و غرب کشور خوستان و ایلام با مرکزیت دانشگاه ایلام و شهید چمران نقش مهمی را ایفا کردند.

وی ادامه داد: برای دریافت مجوز خروج ۵۵ هزار دانشجو ثبت نام کردند که ۱۶ هزار دانشجو زیارت اولی بودند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر