پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۱۶
|
کد خبر: ۱۵۵۳
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا در جمع کتابداران:

وجه پیشرفته اتوماسیون، استفاده از هوش مصنوعی است

دکتر غلامحسین مجذوبی بیان داشت: آدمی به سوی هوش مصنوعی پیش می رود تا در سایر حوزه ها هم جلو باشد، وجه پیشرفته اتوماسیون نیز استفاده از هوش مصنوعی است که باعث انجام راحت کارها می شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا در مراسم تقدیر از کتابداران اظهار داشت: بحث اتوماسیون از اول انقلاب هم وجود داشت؛ 30سال پیش کارها دستی انجام می شد اما امروزه حتی در کارخانه ها هم به جای آدمی از ربات استفاده می شود؛ به این معنی که آدمی به سوی هوش مصنوعی پیش می رود تا در سایر حوزه ها هم جلو باشد، وجه پیشرفته اتوماسیون نیز استفاده از هوش مصنوعی است که باعث انجام راحت کارها می شود.

وی در ادامه گفت: در دانشگاه نیروی انسانی و کارمند داریم اما تعداد نیروهای کیفی کم است، ما نیروی کارشناس به معنای واقعی کم داریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیان کرد: کتاب و مقاله دو جزء مهم در علم دانشگاه است و کتابخانه پیشانی دانشگاه محسوب می شود.

وی در پایان افزود: از فعالیت و تلاش همکاران در کتابخانه های دانشگاه تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم بتوانیم خدمات بهتری را در این حوزه به دانشگاهیان ارائه کنیم.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست