پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۷۳
|
کد خبر: ۱۶۷۳
نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نتوانسته است جایگاه واقعی این شوراها را نشان دهد و انتظار مردم این است که این شوراها بتوانند جایگاه خود را به عنوان یک پارلمان محلی پیدا کنند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۳ - ۰۸ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا(بسنا)، امیرخجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، در شصت و دومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان ها، که در هتل باباطاهر همدان برگزار شد، گفت: به مدت چهار سال رئیس کمیسیون شوراهای شهر و روستا بوده ام؛ کمیسیون تخصصی این موضوع در مجلس شورای اسلامی برنامه نداشت و فعال نبود؛ به لطف خدا و همت همکاران در دوره قبل احیا شد و بحث شوراهای شهر و روستا که 8 اصل قانون اساسی را به خود اختصاص داده است، درآنجا مطرح شد و طرح های بسیاری به نتیجه رسید.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نتوانسته است جایگاه واقعی این شوراها را نشان دهد و انتظار مردم این است که این شوراها بتوانند جایگاه خود را به عنوان یک پارلمان محلی پیدا کنند.

خجسته بیان کرد: طرح مدیریت جامع یکپارچه شهری، که دراین باره تمام دستگاه های خدمت رسان باید زیرنظر شورا شهر و شهرداری باشند، متأسفانه در مجلس رأی نیاورد و خسرانی برای شوراها بود. امیدواریم دراین دوره با پیگیری هایی که ازقبل داشته ایم لایحه‌ای تقدیم مجلس شود و در صورت تصویب مورد اجرا واقع شود
وی عنوان کرد: ازسال گذشته کمیسیون مشترکی برای موضوع درآمد پایدار تشکیل شد و پیشکسوتان حضور پیدا کردند؛ از طرف دولت لایحه ای دراین باره به مجلس تقدیم شد، که امیدواریم این طرح عملی و درآمد پایدار پیش بینی شده، تحقق یابد.

خجسته در پایان خاطرنشان کرد: باید وضعیت نیروهای قراردادی شهرداری تعیین تکلیف شود و طرح انتخابات استانی شدن مجلس شورای اسلامی نیز در دست اقدام است.

خبرنگار: حامدی 
عکاس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی