پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۲۵
|
کد خبر: ۱۷۵۸
دکتر مهدی بیات مدیر امور پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگو با بسنا، جزئیات برنامه های هفته پژوهش و فناوری 97 در دانشگاه بوعلی سینا را تشریح کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر مهدی بیات مدیر امور پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا در خصوص هفته پژوهش در سال 97 اظهار داشت: هفته پژوهش از 24 آذر شروع و 30 آذر خاتمه می یابد.

وی افزود: عناوین روزهای این هفته که به صورت کشوری ابلاغ شده است، عبارتند از شنبه 24 آذر روز پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه، یکشنبه 25 آذر روز پژوهش، فناوری و رسانه، دوشنبه 26 آذر روز پژوهش، فناوری و چالش های ملی، سه شنبه 27 آذر روز پژوهش، فناوری، علوم انسانی و هنر، چهارشنبه 28 آذر روز پژوهش، فناوری و مسؤولیت های اجتماعی و همچنین 29 آذر روز پژوهش فناوری و تعاملات بین المللی نام گذاری شده است.

بیات خاطرنشان کرد: از روز 24 تا 26 آذر نمایشگاه دستاورد های فناورانه مرکز رشد، نمایشگاه دستاورد های دانشکده کشاورزی و نمایشگاه های کتب داخلی و خارجی در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برپا می شود.

وی بیان کرد: در این هفته تعدادی پیش رویداد های ارزش افزوده تلفن همراه و تعدادی کارگاه که شتاب دهنده ها برگزار می کنند نیز در دستور برنامه ها داریم، که البته زیر نظر مرکز رشد و فناوری دانشگاه اتفاق می افتد.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا گفت: روز دوشنبه 26 آذر مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر گروه ها، دانشکده ها و دانشگاه بوعلی سینا است که از ساعت 18 در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار می شود؛ در این برنامه 2 سخنران در سطح ملی، دکتر گزنی معاون پژوهش و فناوري پايگاه استنادي علوم جهان اسلام(ISC) و دکتر محمدیان استاد دانشگاه علامه طباطبایی سخنرانی می کنند.

وی اضافه کرد: دکتر گزنی تحلیلی در مورد وضعیت علمی دانشگاه ها و موقعیت پژوهشگران دارد و علاوه بر این صبح روز دوشنبه کارگاه علم سنجی با حضور دکتر گزنی برگزار خواهد شد، دکتر محمدیان نیز در مورد تئوری پنجره های شکسته سخنرانی می کند.

دکتر بیات ادامه داد: در این مراسم سخنرانی رئیس دانشگاه بوعلی سینا، گزارش معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و در نهایت تقدیر از پژوهشگران برتر در سطح دانشگاه را خواهیم داشت.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه یادآور شد: در روز سه شنبه و چهارشنبه نمایشگاه استانی هفته پژوهش برگزار می شود؛ متولی برگزاری این نمایشگاه، پارک علم و فناوری است، که در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار می شود؛ در این برنامه دستگاه های مختلف اجرایی و دانشگاه ها تولیدات علمی و فناورانه جدید خود را ارائه می دهند.

وی گفت: روز چهارشنبه 28 آذر مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استانی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی برگزار می شود؛ این مراسم با حضور مسؤولین محترم استانی و رؤسای دانشگاه ها برگزار و از 25نفر عضو هیأت علمی برگزیده، 10 نفر فناور برتر و 5 نفر کارمند به عنوان پژوهشگران برتر استان تجلیل می شود.

بیات افزود: براساس آئین نامه هفته پژوهش، امسال زنگ پژوهش توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی شده و در یکی از مدارس به صورت نمادین به صدا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: ستاد هفته پژوهش تعدادی کمیته تعریف کرده است؛ رئیس ستاد، استاندار، جانشین رئیس ستاد، رئیس دانشگاه بوعلی سینا و دبیر ستاد، معاون پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا است.

وی در خصوص کمیته ها به کمیته انتخاب پژوهشگران برتر استانی با مدیریت دانشگاه بوعلی سینا اشاره کرد و افزود: کمیته انتخاب پژوهشگران برتر دستگاه های اجرایی با مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی که مربوط به مرکز آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی است، کمیته اجرایی که وظیفه برگزاری مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر را دارد، کمیته انتخاب فناوران برتر پارک علم و فناوری، کمیته برگزاری نمایشگاه دستاورد های پژوهشی و فناوری، کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی که دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان است و کمیته دانش آموزی که اداره کل آموزش و پروش استان است.

مدیر امور پژوهشی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: به منظور اینکه تمامی دانشگاه های استان شرایطی را فراهم کنند تا دانش آموزان همدانی از امکانات، آزمایشگاه ها و شرایط دانشگاه بازدید داشته باشند، در ستاد هفته پژوهش روز شنبه به عنوان روز درهای باز دانشگاه مشخص شده است.

وی در پایان گفت: کارگاه های علم و فناوری متنوعی در سطح استان توسط دانشگاه ها و مراکز رشد در این هفته برگزار می شود.

خبرنگار: اسماعیلی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست