پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۳۰۳
|
کد خبر: ۱۷۵۹
حجت الاسلام سید مجتبی حسینی یمین در جلسه بررسی حقیقت امامت، اظهار داشت: هرگاه احساس کردید مسأله ای ضرورت دارد، آن را دنبال کنید چون انسان شناسی شرط امام شناسی است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مجتبی حسینی یمین در جلسه حقيقت امامت که با تلاش بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا در سالن شهید چیت سازیان دانشکده علوم انسانی برگزار شد، بيان كرد: ممکن است موضوعی ضروری باشد اما جامعه هنوز به ضرورت آن پی نبرده است؛ این بدان معنا نیست که به دنبال عامه مردم باشیم چرا که گاه احساس احتیاج بر اساس نوع احتیاح نیست، بنابراين اگر احساس کردید مسأله ای ضرورت دارد آن را دنبال کنید چون انسان شناسی شرط امام شناسی است.

وي افزود: کلمه، ممکن است معنی لغوی یا اصطلاحی داشته باشد، امام نیز دارای معنای لغوی و کلامی است؛ در معنای کلامی، امام جانشین معصوم پیامبر است که علت اختلاف شیعه و سنی همین مسأله می باشد.

حسيني يمين تصريح كرد: بعد از پیامبر در فهم دین اختلاف ایجاد شد، که حل این اختلافات باید از طریق امام معصوم صورت بگیرد، در غیر اینصورت اختلافات حل نخواهد شد؛ اگر اختلافات برطرف نشود در نتیحه دین به طور کامل به انسان نرسیده است.

وی اظهار کرد: مقام واسطه فیض بین خداوند و عالم هستی حقیقت امامت است؛ این موضوع مخالفینی دارد که یک دسته از آن ها روشنفکران دینی می باشند.

این کارشناس دینی ادامه داد: با توجه به احادیث، اگر فردی تمام فرایض دینی را انجام دهد، اما شناخت حقيقي از امام زمان خود نداشته باشد، به صورت جاهل و مشركانه مي ميرد.

وي افزود: حقیقت این است که شرک و توحید قرار دادن یک نظریه به میل و اراده ما نیست و معیارهای قرآنی مافوق تصور افراد عادی دارد كه تعیین و اثبات شده است.

حجت الاسلام حسيني يمين در پايان بيان كرد: وقتی از ائمه حاجتی درخواست می کنیم، در واقع آن ها را واسطه قرار می دهیم، چراکه بخشش و مغفرت از جانب خداوند و شفاعت از جانب امام است؛ همانطور كه در زیارت جامعه کبیره خطاب به امام هشتم می خوانیم: "خداوند نمی بخشد مگر تو راضی شوی".

خبرنگار: حوائجي

عكس: اميني


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر