پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۶۸
|
کد خبر: ۱۸۱۴
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا و رئیس دفاتر نهاد استان همدان اظهار کرد: دانشگاه پذیرای علما و فضلای حوزه علمیه است تا بتوانند در رسیدن به این جایگاه در کنار دانشگاه قرار گیرند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمد عباسی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در حزوه علمیه آخوند ملاعلی معصومی همدانی برگزار شد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در هدف مطرح است، که هدف همان نگاه و مسیر به حضرت پروردگار است تا دو قشر عظیم علم و دین بتوانند نقش و جایگاه خود را در ایجاد تمدن نوین اسلامی و استقلال اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی پیدا کنند.

وی با تأکید بر این که باید تمام همت بر این باشد که تبیین و ترویج معارف الهی به عنوان تنهاترین راه رستگاری و سعادت در دو شعبه علم و دین محقق شود، افزود: دانشگاه پذیرای علما و فضلای حوزه علمیه است تا بتوانند در رسیدن به این جایگاه در کنار دانشگاه قرار گیرند.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی این ظرفیت ایجاد شد که علما و فضلای حوزه علمیه در فضای دانشگاه، در کسوت عضو هیأت علمی در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های مختلف و یا به عنوان مدرس در ارائه دروس معارف و تبیین معارف الهی حضوری مؤثر یابند. چنانکه دانشگاه‌ها متفاوت با قبل از انقلاب و حتی اوایل انقلاب، در مسیر توسعه علمی و معنوی جامعه اسلامی نقش مؤثری را ایفا کرده اند.

وی یادآور شد: در جهت تحقق آرمان‌های الهی و تحقق مطالبه مقام معظم رهبری و مطالبه آیت الله شهید دکتر مفتح، دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه‌های استان شکل گرفته و بنابر مطالبه حضرت آیت الله موسوی اصفهانی، این دبیرخانه در طی سال با تشکیل اتاق‌های اندیشه ورز در تحقق رساندن به سعادت دنیوی و اخروی جامعه اسلامی دانشگاهیان گام‌های مؤثری را خواهد برداشت.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به فضای گفتمانی و آزاد اندیشی دانشگاه گفت: این فضا می‌طلبد که طلاب و فضلای حوزه علمیه در مواجهه با سؤالات و شبهاتی که از منظر دانشجویان و دانشگاهیان مطرح می‌شود، بتوانند با سعه صدر و تحمل پاسخگوی نیازهای معنوی و معرفتی دانشگاهیان باشند.

وی در پایان از هم‌فکری و هم‌افزایی دانشگاهیان و حوزویان که در ایجاد دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه سعی و تلاش داشتند، تقدیر و تشکر نمود.

خبرنگار: قاسمیه

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست