پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۱۹
|
کد خبر: ۱۹۴۶
مدیران ارشد دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان با دکتر محمدی فر رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا دیدار و گفتگو کردند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، در نشستی مشترک، مدیران ارشد دامپزشکی و نظام دامپزشکی استان همدان با دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا بر وجود ظرفیت های مشترک بین دانشگاه و اداره کل دامپزشکی استان تأکید کرده و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی، مشارکت اعضای هیأت علمی در پروژه های تحقیقاتی و میدانی و برگزاری نشست های مشترک علمی را از جمله زمینه های مشترک فیمابین معرفی کرد.

وی از تمایل دانشگاه در جهت رفع موانع موجود دربرقراریارتباط مؤثر با جامعه گفت و از آن به عنوان یکی از اهداف اولیه دانشگاه نام برد.

محمدی فر در ادامه همچنین با اشاره به سابقه مدیریتی موفق دکتر ذوالحواریه رئیس جدید نظام دامپزشکی استان همدان، در دانشگاه بوعلی سینا ابراز امیدواری کرد که با همکاری این دو بخش گام های مؤثری دراین راستا برداشته شود.

دراین نشست همچنین دکتر سیدمسعود ذوالحواریه رئیس جدید نظام دامپزشکی استان همدان در ابتدا به تشریح وظایف نظام دامپزشکیپرداخت و گفت: در جوامع امروزی برخلاف انتظار و به دلیل افزایش جمعیت و کثرت اخبار و اطلاعات نادرست،نیاز به اطلاع رسانی دقیق و علمی در تمام لایه های جامعه احساس می شود.

وی با اشاره به دو ویژگی ذاتی دانشگاه که همان شخصیت کاریزماتیک و مرجعیت علمی دانشگاه در جامعه می باشد اظهار داشت: از این ظرفیت ویژه می توان برای انتشار اطلاعات درست و علمی در ارتباط با خطراتی که می تواند بهداشت جامعه را تهدید نماید، نظیر بیماری های نوپدید و بازپدید همانند آنفولانزای فوق حادپرندگان و خطرات غذایی که در حال حاضر توسط فعالان حوزه دامپزشکی کنترل می شود، استفاده کرد.

درپایان این نشست مقررگردید از تمام ظرفیت های هردوبخش درحوزه های آموزشی، پژوهشی و اطلاع رسانی استفاده مؤثر شود.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: محمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست