پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۱۹
|
کد خبر: ۲۰۱۳
دکتر بیژن حاجی عزیزی عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر اجرایی همایش اظهار داشت: همایش ملی در خصوص مباحث اخلاقی و با محوریت و تأکید بر اندیشه های فیلسوف و حکیم بزرگ شیخ الرئیس بوعلی سینا در سالروز ولادت این بزرگمرد، اول شهریور ماه 1398 برگزار می گردد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

دکتر بیژن حاجی عزیزی دانشیار حقوق خصوصی و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا که هم اکنون دبیر اجرائی همایش ملی اخلاق علمی و اخلاق کاربردی با محوریت اندیشه های بوعلی سینا است و همزمان نماینده رئیس انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری (شعبه همدان) در دانشگاه بوعلی سینا نیز می باشد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، پیرامون همایش پیش رو اظهار داشت: انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری(شعبه همدان) با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا، بنیاد علمی فرهنگی بوعلی، مرکز منطقه ای علوم جهان اسلام (ISC) و معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی استان همدان و همچنین چند نهاد علمی- فرهنگی دیگر در نظر دارد همایشی ملی در خصوص مباحث اخلاقی و با محوریت و تأکید بر اندیشه های فیلسوف و حکیم بزرگ شیخ الرئیس بوعلی سینا در سالروز ولادت این بزرگمرد، 1 شهریور ماه 1398 برگزار نماید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر علاوه بر ثبت همایش در مراکز علمی ISC و civilica، تاکنون 2 جلسه مقدماتی با حضور بعضی از اعضای کمیته های علمی و اجرائی در محل دبیرخانه همایش برگزار شده که عمده مسائل و مصوبات این جلسات تعیین محورهای همایش، زمان و مکان برگزاری و همچنین راهکارهای انتشار فراخوان بوده است.

حاجی عزیزی اضافه کرد: ان شاء الله در نظر داریم تعدادی از مقالات برگزیده در همایش را با همکاری دفتر مرکزی انجمن اخلاق(تهران) در «فصلنامه علمی-پژوهشی انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری» چاپ نماییم.

وی همچنین در خصوص محورهای این همایش تصریح کرد: محدودیتی در رشته ها و گرایش های مختلف برای ارسال مقاله به این همایش وجود ندارد؛ همانگونه که مستحضرید حکیم بوعلی سینا علاوه بر اینکه پزشک بزرگی بوده اند، در علومی همچون نجوم، فیزیک، ریاضی، منطق و فلسفه و ... هم عالِم و صاحب نظر بوده، که کتاب هایی در زمینه های مذکور نیز دارند.

دبیر اجرائی همایش ملی اخلاق علمی و اخلاق کاربردی با محوریت اندیشه های بوعلی سینا بیان داشت: از تمامی اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و علاقه مندان در رشته ها و گرایش های مختلف اعم از پزشکی، تجربی، فنی و مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی، هنر و معماری، کشاورزی و .... دعوت می نماییم تا ضمن شرکت در این همایش مقالات خود را با محوریت « اخلاقی» و توجه به « اندیشه های حکیم بوعلی سینا» در سایت همایش ثبت و ارسال نمایند.

دکتر حاجی عزیزی همچنین تأکید کرد: مهلت ارسال مقالات به این همایش 30 تیرماه 1398 و زمان برگزاری همایش نیز 2 شهریور 1398 خواهد بود.

وی در نهایت گفت: علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی همایش به آدرس www.bualisina-ethics.ir مراجعه نموده و یا کانال تلگرامی همایش به آدرس BuAliSinaEthics@ را مورد مطالعه قرار دهند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری