پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۱۹۷
|
کد خبر: ۲۰۶۱
چاپ مقاله امین انصاری دانشجوی دکتری شیمی تجزیه، دانشگاه بوعلی سینا در معتبرترین مجله تخصصی مربوط به تحقیقات آب در جهان، موجب ارتقاء رتبه بندی دانشگاه بوعلی سینا شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، امین انصاری دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه بوعلی سینا، دارای 26 مقاله معتبر علمی (ISI) است که اکثر آن ها در زمینه تحقیقات مربوط به بحث حذف و تخریب آلاینده های آلی از محیط زیست با روش های نوین بر مبنای علم شیمی و الکتروشیمی می باشد.

وی در تحقیقات اخیر خود که در سال 2018 تحت عنوان "مطالعه جامع در مورد تخریب الکتروکاتالیستی، رفتار الکتروشیمیایی و مکانیزم تخریب رنگ سرطان زای مالاشیت سبز با استفاده از الکترودهای نانوساختار پوشش داده شده الکتروشیمیایی بتا-دی اکسید سرب" با راهنمایی دکتر داوود نعمت اللهی عضو هیأت علمی دانشگاه، در زمینه حذف و تخریب آلاینده های آلی به خصوص رنگ های سمی و سرطان زایی که در محیط زیست و آب های سطحی وجود دارد انجام داد، موفق به ارائه راهکاری مناسب و بسیار کارآمد برای حذف کامل و بدون محصولات جانبی این ترکیبات آلی پایدار سمی و سرطان زا شد.

این محقق در مقاله خود، موفق به طراحی و ساخت الکترودهای اکسیدفلزی نانوساختاری شده که قادر است به صورت الکتروکاتالیتیکی و بر پایه تکنیک های بسیار کارآمد الکتروشیمی، آلاینده های آلی پایدار سمی و سرطان زا موجود در محیط زیست را به طور کامل و بدون هیچگونه مصرف ماده شیمیایی و مهمتر از آن بدون تولید هیچگونه ماده خطرناک ثانویه ای، حذف و تخریب کند.

نتایج این تحقیق، برای حذف و تخریب آلاینده های آلی پایدار مشابه در صنایع مختلف آلوده کننده محیط زیست مناسب خواهد بود.

جالب توجه است که مجله "واتر ریسرچ" جزو مجلات منتخب از نگاه مجله معتبر نیچر در سال 2018 می باشد صرفا چاپ تنها این مقاله در این مجله معتبر در سال 2018 موجب شده تا رتبه بندی دانشگاه بوعلی سینا در زمینه تحقیقاتی Environmental sciences به رتبه سوم در ایران و رتبه سیزدهم در غرب آسیا ارتقا یابد.

گفتنی است، مجله "واتر ریسرچ" معتبرترین مجله علمی انجمن بین المللی آب (U.S.A) آمریکا و معتبرترین مجله تخصصی در حوزه تحقیقات علمی آب در دنیا می باشد که دارای ضریب تاثیر 7.05 است؛ تعداد مقالات چاپ شده در آن معیار مهمی در رتبه بندی دانشگاه‌های جهان است.

مقاله مذکور از عضو هیأت علمی و دانشجوی دکتری شیمی تجزیه دانشگاه بوعلی سینا، اولین مقاله پژوهشی چاپ شده از دانشگاه بوعلی سینا در این مجله است

لینک دسترسی به مقاله

خبرنگار: اسماعیلی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
تبریک به جامعه ی دانشگاهی کشور
قدر این جوونا رو بدونید
صفحه نخست