پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۵۷
|
کد خبر: ۲۰۸۰
دکتر عباس زارعی مهرورز عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا گفت: تا زمانی که تضاد فکری حل نشود جامعه نمی تواند ذهنش را به پرواز درآورد و به آن درجه از پیشرفت که باید، برسد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر عباس زارعی مهرورز عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا در جشن روز علوم اجتماعی که به مناسبت گرامیداشت دکتر قانعی راد و با تلاش انجمن علمی دانشجویی علوم اجتماعی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، ضمن تبریک روز علوم اجتماعی گفت: دکتر قانعی راد فردی بود که به همه جنبه های عرفانی توجه داشت و درهمه حال دانشجوهای مستعد را یاری کرده و دراعتلای آنها از هیچ کوششی را دریغ نمی کرد.

وی بر عدالت اجتماعی، فساد، زنان و سایر معضلات جامعه اشاره داشت و استبداد و توسعه را امری تاریخی قلمداد کرده و خاطرنشان کرد: در راه از بین بردن استبداد و فقدان تفکر همه باید تلاش کنند.

زارعی در ادامه افزود: تا زمانی که تضاد فکری حل نشود جامعه نمی تواند ذهنش را به پرواز درآورد و به آن درجه از پیشرفت که باید، برسد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا تصریح کرد: حوزه علوم انسانی جای پیشرفت زیادی دارد و اگر به علوم انسانی به طور کلی و علوم اجتماعی به طور ویژه بها داده شود، بسیاری از مشکلات را می توان از سر راه برداشت.

وی در پایان متذکر شد: انسان واحد کار علوم اجتماعی است و باید به انسانیت بها داده و آنرا محوریت کار خود قرار دهیم. به امید روزی که جامعه شناسان نظریات بومی داشته و داده های انسانی و اقلیمی کشور را مطرح کرده و راه صحیح جامعه شناسی را پیدا کنند.

خبرنگار: یاری
عکاس: سواری


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری