پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۵۷
|
کد خبر: ۲۱۳۵
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در نشست تخصصي بررسي عشق و محبت از ديدگاه عارفان مسلمان بيان كرد: غرب، علوم انسانی را پایه توسعه جامعه خود قرار داده است.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در نشست تخصصی بررسی عشق و محبت از دیدگاه عارفان مسلمان که در سالن همایش های سرو برگزار شد، عنوان کرد: در طبقه بندی های کنونی از علوم، علوم انسانی به عنوان یکی از علوم خاص و بنیادی در نظر گرفته می شود که هدف آن تربیت انسان هایی است که پیش برنده دنیای کنونی باشند.

وی ادامه داد: حوزه دنیای غرب علوم انسانی را کنار گذاشتند اما مجددا به آن بازگشتند و علوم انسانی را پایه جامعه و توسعه خود قرار دادند، چرا که انسان یکی از اجزای مهم جامعه بشری است و رفتار و منش او تاثیر گزار است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ضمن اشاره به بحث عرفان، تصریح کرد: کارکرد عرفان بر مبنای کوتاه و با ایما واشاره گفتن است؛ یکی از مراحل و ادیان پیش از اسلام، آیین میترایی است که از هفت مرحله تعالی صحبت می کند، بنابراین زمینه های عرفان را می توان در تاریخ پیش از اسلام، در این مرز و بوم جستجو کرد.

محمدی فر متذکر شد: البته عرفایی در گذشته بوده اند که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد که یکی از آنان امام خمینی (ره)بودند.

وي در پایان افزود: امید است چنین همایش هايي زمینه را برای ورود عزیزان و استفاده هرچه بیشتر فراهم کرده و در جهت تکریم مقام انسان و جایگاه ویژه او موثر باشد.

خبرنگار: حوائجي

عكس: امامي


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست