پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۸۸
|
کد خبر: ۲۲۵۲
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پیامی به مناسبت سیل اخیر در چند استان کشور تأکید کرد:

فعّال شدن نخبگان دانشگاهی در فضای رسانه‌ای به منظور تقویت حس همدلی و همبستگی، رسالتی شرعی و ملّی است

دکتر یعقوب محمدی فر در پیامی به مناسبت سیل اخیر در چند استان کشور تأکید کرد: فعّال شدن نخبگان دانشگاهی در فضای رسانه‌ای به منظور تقویت حس همدلی و همبستگی، رسالتی شرعی و ملّی است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، متن این پیام بدین شرح است:

بنی آدم اعضای یک پیکرند

که در آفرینش ز یک گوهرند 

چو عضوی به درد آورد روزگار

دگر عضوها را نماند قرار

حادثۀ جاری شدن سیل در همان آغازین روز‌های فروردین ۱۳۹۸ که منجر به جان باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز و وارد آمدن خسارات مادی و معنوی در چند استان کشور گردید، مایۀ ناراحتی عمیق و نگرانی خاطر آحاد مردم نوع‌دوست و فهیم ایران گردید. دامنۀ خسارت‌های این سیل بزرگ و ویران‌گر، شیرازۀ زندگی جمع بسیاری از هم‌وطنان ما را یکسره از هم پاشیده و نابود کرده است. اکنون برای جبران ویرانی‌ها و مقابله با سایر خسارت‌های این واقعۀ سهمناک نیاز به یک عزم و تلاش و ارادۀ ملّی در سایۀ همدلی و همبستگی، بیش از همه چیز احساس می‌شود؛ در همین راستا دانشگاه‌ بوعلی سینا به عنوان عضو کوچکی از جامعۀ بزرگ علمی و دانشگاهی کشور، اقدامات و برنامه‌ریزی‌های بایسته و لازم را در جهت اعزام دانشجویان فعال در کانون‌های هلال احمر و اردوهای جهادی با هماهنگی نهادهای مسئول به مناطق سیل‌زده، انجام خواهد داد و همچنین از تمام ظرفیت‌ها و توانایی‌های تخصصی و تجربه‌های اعضای هیات علمی دانشگاه به منظور بازسازی شهرهای سیل‌زده و کاهش آلام مردمِ این مناطق، به خصوص استان‌های همجوار با استان همدان، استفاده‌های لازم را به عمل خواهد آورد.

البته بدیهی است که تأکید دانشگاه بر ارائۀ خدمات داوطلبانۀ امدادی بر مدار هماهنگی با نهادهای مسئول حاکمیتی خواهد بود و دانشگاه بوعلی‌سینا اثربخشی خدمات داوطلبانه را به عنوان یک سرمایۀ اجتماعی ارزشمند در گرو هدفمندی، برنامه‌محوری و رواداری می‌داند.

افزون بر این، باید به خاطر داشت که با توجه به نقش بی بدیل رسانه در مدیریت بحران‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه، از همۀ اصحاب رسانه مخصوصاً فعالان حوزۀ فضای مجازی انتظار می‌رود فعالیت‌های خود را بر موضوعات انسجام ملی و ایجاد همبستگی اجتماعی، ایجاد روحیه و امید در بین آسیب‌دیدگان برای بازگشت به زندگی و بازسازی و تاب‌آوری متمرکز نمایند و از دامن زدن به انتظارات غیرواقعی و ایجاد ناشکیبایی در مردم آسیب‌دیده و القای بی‌اعتمادی به نهادهای حاکمیتی متولی کمک‌رسانی جداً پرهیز نمایند.

بدون تردید، فعّال شدن نخبگان دانشگاهی در فضای رسانه‌ای به منظور تقویت حس همدلی و همبستگی، رسالتی شرعی و ملّی تلقی می‌شود که در کنار سایر کمک‌ها نباید از آن مغفول ماند. در این‌جا، ضمن تأکید مجدد بر همدلی دانشگاهیان با مردم سیل‌زدۀ شهرهای مختلف، اعلام می‌دارم که دانشگاهیان دانشگاه بوعلی‌سینا همانند سایر اقشار جامعه برای کمک‌های مالی نیز اقدام خواهند کرد.

اینجانب به نمایندگی از جامعۀ دانشگاهی بوعلی‌سینا ضمن طلب رحمت و غفران الهی برای جانباختگان سیل اخیر و تسلیت به خانواده‌های داغ‌دار؛ مراتب همدلی و همدردی خود را با آسیب‌دیدگان این حادثه ابراز می‌نمایم و برای ارائۀ کمک‌های مختلف و به‌ویژه ارائۀ خدمت‌های تخصصی، آمادگی آحاد جامعۀ علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان را اعلام می‌دارم.

دکتر یعقوب محمدی‌فر


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست