پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۳۹
|
کد خبر: ۲۳۶۶
دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: خرمشهر یا همان خونین شهر تاریخ مجسم و نمونه عینی صلابت و استواری جوانان جان بر کف و بی ریایی است که به استقبال شهادت رفتند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در مراسمی که به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر و به همت پایگاه مقاومت شهید امینی در مسجد دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، اظهار داشت: این مناسبت زیبای ملی و مذهبی، یعنی سالروز آزادسازی خرمشهر، بهانه ای است برای آن که گردهم آییم و این روز فرخنده در تاریخ معاصر کشورمان را جشن بگیریم.

وی گفت: در آن زمان، به طور رسمی بیش از50 کشوردر جهان به حمایت از رژیم بعثی عراق می پرداخت، تا به خاک ما بتازد و انقلاب جوان ما را از بین ببرد.

محمدی فر در ادامه افزود: رژیم بعثی عراق با هدایت و حمایت امریکا و سایر کشورهای غربی و شرقی، به ایران تاخت و خرمشهر زیر آتش سنگین ارتش عراق قرار گرفته و پس از 34 روز پایداری و مقاومت به دست دشمن افتاد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه گفت: خرمشهر یا همان خونین شهر تاریخ مجسم و نمونه عینی صلابت و استواری جوانان جان بر کف و بی ریایی است که به استقبال شهادت رفتند.

وی تصریح کرد: در پس این اندیشه ها، رهبر کبیر انقلاب حکم دادند که خرمشهر را پس بگیریم، اگرچه این کار از لحاظ استراتژی و وضعیت نظامی کاری دشوار بود اما هنگامی که ایمان و معنویت در کنار خون های پاک این رزمنده ها قرار گرفت با توفیق الهی خرمشهر پس گرفته شد.

محمدی فر اظهار داشت: در واقعه فتح خرمشهر، از لحاظ کارشناسی های جنگی، ایران پیروز این میدان بود.

وی افزود: اگرچه متاسفانه در عرصه نمایش و مستند سازی آن گونه که باید، کارآمد نبوده ایم، اما به امید روزی که شاهد فیلم ها و مستند های بیشتر در عرصه فتح خرمشهر باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی همیشه قدردان شهیدان که سند افتخار ملت ماهستند، باشیم.

خبرنگار:یاری

عکس: علی احمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست