پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۵۰۶
|
کد خبر: ۲۳۹۵
دکتر حسین پور فرزانه عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با بسنا اظهار داشت: خود ما به اندازه کافی بی توجهی دیده‌ایم زیرا خیلی از بدنه کشور درک صحیحی ندارد که کشور را جوانان باید بسازند. باید اجازه دهیم جوانان راهمان را ادامه دهند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

دکتر حسین پورفرزانه عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف و مسؤول کمیته تخصصی موتور‌های هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: مدتی است به این باور رسیده‌ایم که هر چیزی از دستمان بر می‌آید باید در راستای پسند خداوند باشد.

وی افزود: خداوند فرموده است به اجتماع توجه کن و ما اگر قرار است کار کنیم، باید در راهی که خدا گفته است کار کنیم.

پورفرزانه اظهار داشت: ما در ابتدا در صنعت های تک کشور کار کردیم و دستاوردهایمان مورد نیاز اقتدار دفاعی کشور بود. سپس دانش و توان علمی‌مان را در همان حوزه ارتقا دادیم که مبادا کاری که می‌خواهیم برای خدا انجام دهیم نقصی داشته باشد، که الحمدلله کار‌هایی که انجام داده‌ایم مفید و مثمر ثمر بوده است و رضایت داریم.

وی در رابطه با اهمیت به نسل جوان اظهار کرد: نسبت به نسل جوان اهمیت قائلم و به خودم اجازه نمی‌دهم جوانی را حتی یک دقیقه معطل کنم؛ خود ما به اندازه کافی بی توجهی دیده‌ایم، زیرا خیلی از بدنه کشور درک صحیحی ندارد که کشور را جوانان باید بسازند. باید اجازه دهیم جوانان راهمان را ادامه دهند.

مالک شرکت دانش‌بنیان سامانه‌های قوای محرکه فرزانگان تصریح کرد: وقتی صنعت اروپا را مرور می‌کنیم می‌بینیم صنعت سینه به سینه منتقل شده است و رشد صنعتی به صورت تدریجی بوده است؛ البته صنعت ما نیز در گذشته سینه به سینه ادامه پیدا می‌کرد.

وی گفت: در موزه قبل از جنگ جهانی اول می‌بینیم ایران سلاح و زره به روسیه صادرات می‌کرد، اما در موزه‌های بعد از جنگ جهانی اول دیگر اثری از محصولات ایرانی مگر در پارچه و کتان نمی‌بینیم. در موزه بعد از جنگ جهانی دوم هم دیگر اثری از محصولات ایرانی نیست که نشان می‌دهد از یک برهه زمانی به بعد یک دگر دیسی زمانی رخ داده است و فرهنگ صنعتی ما را خشک کرده‌اند و به آن آسیب زده‌اند.

حسین پورفرزانه عنوان کرد: اگر به زندگی خود نگاه کنیم می‌بینیم همه ما با پدرانمان قطع رابطه صنعتی کرده‌ایم یعنی خودمان را از گذشته‌مان قطع کرده‌ایم و تجربیات آن‌ها را دریافت نکرده‌ایم؛ ما ایجاد شرکت‌های خصوصی و ایجاد مالکیت‌های خصوصی و نسل به نسل انتقال دادن را در ایران ابتر کرده‌ایم.

وی افزود: ما می‌توانیم یک کلونی کوچکی را ایجاد کنیم که کارآفرین باشد و تولید ثروت کند.
این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی شریف تشریح کرد: مدیران یا تولید ثروت یا توزیع ثروت می‌کنند که اکثر مدیران ما جزو دسته دوم‌اند؛ مدیران توزیع ثروت نیازی به دانش ندارند، اما مدیران تولید ثروت باید متخصص و دارای مغز پویای با تجربه باشند.

وی گفت: ما شرکت دانش بنیان را برای تولید ثروت و کار ساخته‌ایم تا مفید باشیم و در همین راستا جوانان را استخدام کرده‌ایم؛ افتخار من این است که در هر پروژه‌ای انسان‌های زیادی شناخته شده‌اند و ما کار یاد می‌دهیم.

پورفرزانه همچنین بیان داشت: کار در سیستم دولتی دارای قدرت مجازی است که اگر از آن پست بیرون بیایید و دارای تخصص نباشید هیچ قدرتی ندارید.

وی اضافه کرد: در مسیر رابطه صنعت و دانشگاه هر دو سو دارای اشکال است؛ رغبت عناصر دانشگاهی نسبت به ارتباط صنعت و دانشگاه باید بیشتر شود و مسوولان و اساتید باید بیشتر روی صنعت وقت بگذارند. البته صنعتگران ما هم کلی‌خواه هستند و همه چیز را برای خود می‌خواهند.

مسؤول کمیته تخصصی موتور‌های هوایی ستاد صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: از جمله وظایف پدر دانشگاه یعنی رییس دانشگاه و معاون پژوهشی آوردن خوراک پژوهشی و ایجاد کار است؛ شیعه یعنی مرد عمل نه شعار. اگر ما مدیران و مسوولان به دنبال ایجاد کار نرویم، خیانت کرده‌ایم و امروز خاکریز جهادی ما ایجاد کار برای جوانان است.

وی گفت: ما باید نسل آینده را تخصیص کنیم؛ من به نوبه خودم از دانشجویان و اساتید استقبال می‌کنم.

وی اضافه کرد: ما باید کشور را عملی اصلاح کنیم و اگر می‌خواهیم جوانان را اصلاح کنیم، باید مسوولین دست به کار شوند و شغل ایجاد کنند؛ فرهیختگان ما جذب اروپا می‌شوند، زیرا اروپا برای آن‌ها اعتبار قائل شده است.

پورفرزانه تصریح کرد: به همه خودروسازان اعلام می‌کنم که اگر شما یک ecu را به ما بدهید، ما همان را بعد از شش ماه به شما خواهیم داد، اما به شرطی که به ما تضمین خرید بدهید.

وی در پایان گفت: بعضی‌ها دشمن هستند و بعضی‌ها نمی‌دانند که دارند با دشمن همکاری می‌کنند و در یک چرخه ویرانگر وارد شده‌اند. بعضی‌ها هم خودشان را به نادانی زده‌اند.

خبرنگار: میرزایی
عکس: محمدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست