پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۴۷
|
کد خبر: ۲۴۲۵
مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال گفت: دانشجو را به سختی می‌توان کتابخوان کرد چرا که برای کتابخوان کردن فرد باید از همان کودکی و سنین دبستان آغاز کرد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۸

‌نمی‌توان کسی را در سنین دانشجویی کتابخوان کرد

به گزارش بسنا، حسین عابدینی مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال در خصوص راهکارهایی برای کتاب خوان کردن دانشجویان گفت: دانشجو را به سختی می توان کتابخوان کرد؛ برای کتابخوان کردن فرد باید از همان کودکی و سنین دبستان آغاز کرد. از همان سال های ابتدایی زندگی اش او را به کتابخوانی تشویق کنیم. فردی که دانشجوست و سال های زیادی کتابخوان نبوده است به سختی به مطالعه روی می آورد. تنها در صورتی می توان او را کتابخوان کرد که از گزینه های ترغیبی مانند برگزاری مسابقه کتابخوانی استفاده کنیم یا اینکه چند واحد دانشگاهی به کتابخوانی اختصاص داده شود و دانشجو در قالب همین مسابقات  کتابخوانی و واحد های دانشگاهی کتابخوان شود.

وی با اشاره به چگونگی نیاز به کتابخوانی در  دانشجویان اظهار داشت: دانشجویی که کتابخوان نبوده است نیاز به کتابخوانی در وی تنها به مطالعه در راستای رشته تحصیلی اش ایجاد می شود.چنین فردی را نمی توان به مطالعه های آزاد و غیر درسی تشویق کرد و در اثر این تشویق ها به فردی کتابخوان تبدیل شود.حتی اگر کتاب را به صورت رایگان در اختیار چنین فردی قرار بدهیم بازهم او به معنای واقعی کتابخوان نمی شود. 

مدیر مسئول انتشارات سفیر اردهال ادامه داد: بعید است کسی در سنین دانشجویی کتابخوان شود.در این سن نمی توان کسی را کتابخوان کرد؛ کتابخوان شدن فرد در این سنین به این صورت نخواهد بود که مطالعه بخشی از زندگی روزمره اش شود.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر