پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۳۷
|
کد خبر: ۲۴۷۷
دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم آیین دانش آموختگی اظهار داشت: نگرش به دانشگاه در جوامع توسعه یافته با اندیشه مسؤولیت پذیری اجتماعی است؛ بدین معنا که دانشگاه فارغ از مسائل و مشکلات جامعه نباید تنها در عرصه های مختلف فنی، علمی، صنعتی و... باشد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۳ - ۱۰ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا (بسنا)، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در آیین دانش آموختگی دانشجویان این دانشگاه که در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا برپا شد، گفت: من به عنوان نماینده کوچکی از مجموعه دانشگاه این افتخار را دارم در این مراسم که با هدف گرامیداشت و خاطره سازی برای دانش آموختگان برگزار گردیده؛ از دانشجویان، خانواده ها و مجموعه ای که در تربیت این عزیزان تلاش مستمر داشته اند، قدردانی به عمل آورم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ضمن اشاره به پیشینه دانشگاهی ایران ادامه داد: افتخار این را داریم در کشوری زیست می کنیم که نخستین دانشگاه جامع دنیا را داشته است؛ در تمدن عظیم ایرانی، اسلامی همواره شاهد بالندگی، رشد و تاثیر جامعه ایرانی بر جامعه ی جهانی بوده ایم، چرا که ریشه و پیشینه چیزی نیست که بتوان به سادگی بدست آورد.

وی افزود: در چند دهه اخیر دانشگاه های ما توقع پرداختن به حوزه ها ی پژوهشی را دارند. نسل اول دانشگاه های ایران آموزش محور، نسل دوم پژوهش محور، نسل سوم از دهه گذشته تا کنون به دنبال ایجاد دانشگاهی کار آفرین است؛ در نسل جدید والدین و جامعه ما توقع دارند دانش آموخته بعد از خروج از مجموعه دانشگاهی بتواند کاری انجام داده و کار آفرینی را رونق دهد.

محمدی فر اظهار داشت: امروزه در عرصه آموزش عالی بحث بر سر مسؤولیت پذیری در دانشگاه است؛ دانشگاه به عنوان یک واحد جامانده از اجتماع به آن نگاه نمی شود، بلکه نگرش به دانشگاه در جوامع توسعه یافته با اندیشه مسؤولیت پذیری اجتماعی است؛ بدین معنا که دانشگاه فارغ از مسائل و مشکلات جامعه نباید تنها در عرصه های مختلف فنی، علمی، صنعتی و... باشد، بنابراین به این نکته باید توجه داشت که آموزش خوب داده شود و شما خوب آموزش ببینید.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تاکید کرد: موضوع مهم اخلاق در جامعه امروزی به بوته فراموشی سپرده شده است؛ در نظام دانشگاهی ما نیازمند اخلاق حرفه ای و عمومی هستیم، اگر تمدنی اخلاقش را کنار بگذارد محکوم به فنا و نابودی ست.

وی در پایان تصریح کرد: ضمن آرزوی توفیق و سعادت، امیدواریم این جلسه، پایانی برای آموزش شما نباشد، بلکه شروعی برای تمامی آموزش ها باشد؛  چرا که هیچ گاه برای آموختن و علم آموزی نباید فرصت ها را از دست داد.

خبرنگار: حوائجی

عکس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست