پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۸۱
|
کد خبر: ۲۴۹۷
نهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیعی به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا (بسنا)؛ افتتاحیه نهمین همایش ملی کنترل بیولوژیک در کشاورزی و منابع طبیعی با هدف ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی و هم اندیشی و توانمند سازی بهره برداران در حوزه کنترل بیولوژیک، به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا و همکاری موسسه پژوهشی کنترل بیولوژیک آفات و بیماری های گیاهی دانشگاه تهران، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور و سازمان حفظ نباتات در سالن همایش های سرو دانشکده کشاورزی برگزار شد.

این مراسم با حضور رئیس و دبیران اجرایی و علمی همایش، معاون سازمان حفظ نباتات کشور، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا و اساتید و دانشجویان افتتاح شد.

این سلسه همایش ها با محوریت های کنترل بیولوژیک کلاسیک و حفاظتی، رویکرد های نوین در کنترل بیولوژیک اشباعی عوامل خسارتزای گیاهی، تهدیدها، فرصت ها و اقتصاد در حوزه ی کنترل بیولوژیک، ساز و کارهای تولید، فورمولاسیون و کاربرد عوامل بیو کنترل، مالکیت فکری، تجاری سازی و توسعه کنترل بیولوژیک هر دوسال یکبار با حمایت شرکت ها و سازمان های مرتبط با بخش کشاورزی برگزار می شود.

در این دوره از همایش ها مقالات پوستر های ارسالی در حوزه های علوم زیستی، بیولوژی مولکولی، بیولوژی سلولی و ژنتیک مورد بررسی متخصصان علوم مرتبط قرار گرفته و منتخبین به ارائه مقالات و پوستر های خود پرداختند.

گفتنی است چنانچه مقالات کنفراس تحت حمایت پایگاه اطلاعاتی سیویلیکا قرار بگیرد، مقالات مذکور در این پایگاه از طریق آی پی دانشگاه بصورت رایگان برای دانشگاهیان قابل دسترس است.

خبرنگار: حوائجی

عکس: غزاله امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری