پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۶۰۶
|
کد خبر: ۲۵۱۶
دکتر محمدرضا علم در دانشگاه بوعلی سینا:

کارکرد سراهای دانشجویی، کاهش آسیب های اجتماعی است

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در اولین همایش ملی زندگی دانشجویی، آسیب ها و فرصت ها گفت: آسیب های اجتماعی که در سراها ‌وجود دارد، اختلالات روحی و روانی، بهداشت جسمانی و روانی بسیاری را ایجاد کرده است؛ کارکرد سراها چیز دیگری است که این چنین آسیب ها ما را از آنها فاصله داده است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا؛ دکتر محمدرضا علم معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اولین همایش ملی زندگی دانشجویی، آسیب ها و فرصت ها که به میزبانی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، گفت:  مرحله زندگی دانشجویی جریانی بسیار سخت و پیچیده با ظرافت های خاص است که باید به آن پرداخته شود تا آسیب ها به درستی شناخته شود؛ در حالی که زندگی دانشجویی می تواند شیرین ترین دوره باشد، اما می تواند خاطرات تلخی را به همراه داشته باشد با این وجود وظیفه ما کاهش این آسیب هاست.

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی که در سراها ‌وجود دارد اختلالات روحی و روانی، بهداشت جسمانی و روانی بسیاری را ایجاد کرده است؛ کارکرد سراها چیز دیگری است که این چنین آسیب ها ما را از آنها فاصله داده است، در یک مجموعه دانشجویی باید بتوان راهکارهایی را برای جامعه پذیری آنها فراهم کرد.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم همچنین تشریح کرد: مسئولیت اجتماعی و مدنی که در این دوره از زندگی در اختیار دانشجویان قرار می گیرد با وجود آسیب ها مانع دستیابی به آن ها می شود. بدلیل مشکلات زیر ساختی و فرهنگی نمی توان تمامی این آسیب ها را برطرف کرد و ما را از رسالت اصلی خود باز میدارد و امکان برنامه ریزی را کاهش می دهد.

محمدرضا علم یادآور شد: دانشجویان که سرمایه های کشور هستند و آینده مدیریت علمی، اجرایی، سیاسی و... را تضمین می کنند، باید از آسیب های پیش رو به دور باشند.

وی متذکر شد: حاصل این همایش در بعد اول  باید به ارائه راهکار های عملی برای بهبود سطح کیفی فرهنگی، فکری، اجتماعی، شخصیتی دانشجویان و در بعد دوم به ارائه روش هایی برای زیست بهتر وارتقا کیفی سطح رفاه سرا ها منجر شود؛ پیشنهاد من در این زمینه استفاده از دانشجویان دکتری و تیم فکری فراهم کنید تا راهکارها به شکل عملی و اجرایی به دانشگاه ها داده شود.

معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان تشریح کرد: بعد دیگر شخصیت دانشجویی مسائل سیاسی است، چرا که هزینه پرداخت به این مسائل سیاسی بالاست و در نهایت به داخل دانشگاه ها وارد شده است؛ زیست دانشجویی روح و چهره  دیگری هم دارد.

در پایان گفت: امیدوارم در پایان این نشست بتوان از راهکارها، فرآیندها، پیشنهادات و نقشه ی راهی که این همایش می تواند دستاورد عملی در اداره سرا ها، مبارزه با اختلالات موجود در سراها استفاده کرد.

 

خبرنگار: حوائجی

عکس: غزاله امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو