پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۳۸
|
کد خبر: ۲۵۱۸
دکتر یعقوب محمدی فر در دیدار با هیأتی از دانشگاه ناپل شرقی ایتالیا اظهار داشت: گسترش تعاملات با دانشگاه ها و مراکز علمی برتر جهان، برای دستیابی و توسعه علوم و فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان ضرورتی انکارناپذیر است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش خبرنگار بسنا، در راستای همکاری های علمی بین المللی، هیأتی از دانشگاه ناپل شرقی ایتالیا با رئیس دانشگاه بوعلی سینا دیدار و گفتگو نمودند.

دراین جلسه، طرفین ضمن معرفی دانشگاه خود و توانمندی­های موجود، علاقة خود را به ایجاد و گسترش عملی همکاری­ های دوجانبه ابراز داشتند.

دکتر محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی ­سینا، بهره‌ گیری از فرصت‌های همکاری با دانشگاه­ ها و مراکز تحقیقاتی معتبر و  نهادهای تخصصی بین‌ المللی را از اهم اهداف راهبردی دانشگاه بوعلی ­سینا دانستند و بر ضرورت سازماندهی و ایجاد هماهنگی‌های لازم برای گسترش حضور متداوم دانشگاه بوعلی ­سینا در صحنه­ های بین­ المللی به منظور تبادلات علم و فناوری تأکید نمودند.

دکتر برونو جنیتو، استاد هنر و باستان­ شناسی ایران در دانشگاه ناپل شرقی ایتالیا، نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در دانشگاه بوعلی­ سینا برای دومین بار، از تلاش مسؤولین دانشگاه بوعلی ­سینا برای اجرای بخشی از تفاهم ­نامة همکاری ­های علمی بین­ المللی خود با دانشگاه ناپل شرقی ایتالیا، تقدیر نموده و برنامه­ های تیم علمی خود را برای اجرای پروژه ­های مشترک تحقیقاتی با دانشگاه بوعلی ­سینا تشریح نمودند.

یادآور می­شود در سال ۱۳۹۷ تفاهم ­نامة همکاری­ های علمی بین­ المللی توسط رؤسای هر دو دانشگاه امضا شده­ بود. از مفاد این تفاهم ­نامه می­توان به تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره­ های مشترک آموزشی کوتاه و بلند مدت و برگزاری سمینارها و کارگاه­ های آموزشی و پژوهشی اشاره کرد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست