پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۵۵۲
|
کد خبر: ۲۵۴۰
مسئول دفتر مشترک انجمن‌های اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار داشت: بخشی رشته‌هایی که ما در این مسابقات برگزار کردیم، متفاوت از المپیاد‌های قبلی است، لذا عملا امکان مقایسه آن‌ها وجود ندارد اما بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، سطح مسابقات خیلی خوب ارزیابی شده‌است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۸

دکتر محمد پورکیانی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مسئول دفتر مشترک انجمن‌های اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم و معاون فنی چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: بسیاری از مسابقات و فعالیت‌هایی که در این المپیاد انجام شد دارای قوانینی بود که ما بر اساس شرایط و ظرفیت‌های موجود دانشگاه، شرایط تیم‌های شرکت‌کننده و آمادگی‌ تیم‌ها تدوین کردیم؛ به همین خاطر عمدتا ارزیابی‌های انجام شده ارزیابی‌های خوبی بوده است اما قوانین نیازمند اصلاح بسیاری از آیتم‌ها و بعضی از قوانین هستند تا مشکلات کمتری پیش بیاید.
وی اظهار داشت: حتی رشته‌های ورزشی رسمی مانند والیبال، فوتسال و بسکتبال که در سطوح ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد نیز مشکلات و اعتراضاتی وجود دارد؛ ما در این المپیاد رشته‌هایی داریم که قوانین و‌ مقررات خاصی دارند و تمام تلاش و تمرکز ما بر روی بالا بردن روایی مسابقه است.
پورکیانی بیان کرد: بخشی رشته‌هایی که ما در این مسابقات برگزار کردیم، متفاوت از المپیاد‌های قبلی است، لذا عملا امکان مقایسه آن‌ها وجود ندارد اما بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، سطح مسابقات خیلی خوب ارزیابی شده‌است.
وی تصریح کرد: رشته‌هایی مانند هندپلو که بار اولین بار در کشور برگزار می‌شود و جذابیت‌های خاص خود را دارند، نیازمند برگزاری دوباره در المپیاد‌ها و مسابقات دیگر هستند.
مسئول دفتر مشترک انجمن‌های اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم تاکید کرد: ما معتقدیم به همان اندازه که ورزش قهرمانی دارای اهمیت است، ورزش همگانی نیز اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد؛ به هر حال تعداد ۱۴۱۵ نفر شرکت کننده و میزان ۷۰ درصد از ۴۵۰ نفر کادر اجرایی و داوری که دانشجو هستند عدد قابل قبولی است.
وی اضافه کرد: استفاده از نیروهای دانشجو به عنوان داوطلبین یکی از مزایای این المپیادها است.
معاون فنی چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر تبیین کرد: در روزهای اول اردو تعدادی نارسایی و نارضایتی وجود داشت که رفته رفته ارزیابی‌ها بهتر و اعتراضات کمتر شد؛ لازم به ذکر است که اکثر نارضایتی‌ها مربوط به مسائل خوابگاهی و رفاهی بود.
وی یادآور شد: نحوه امتیازدهی در ورزش همگانی و ورزش قهرمانی اشتراکاتی دارد؛ مثلا هر باخت صفر امتیاز و هر برد ۲ یا ۳ امتیاز دارد اما امتیازات دیگر با توجه به نقطه نظرات تیم‌های شرکت‌کننده است و قرارداد و چهارچوبی بسته می‌شود.
محمد پورکیانی متذکر شد: وی از نظر ما تمام شرکت‌کنندگان در این المپیاد برتر هستند؛ برای جلوگیری از رقابت شدید بین اعضا مقام را برداشته‌ایم، به رتبه اول تا رتبه ششم جایزه می‌دهیم و به کسی مدال یا حکم قهرمانی داده نمی‌شود. ضمن اینکه دانشگاه میزبان برای تیم‌ها هدایای را در نظر گرفته است و به همه شرکت‌کنندگان گواهی شرکت داده می‌شود.
وی گفت: دانشگاه‌ها به عنوان پیشرو در توسعه همه بخش‌های جامعه از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باید به ورزش نیز توجه کند و‌ پیشران ایجاد نهضت ورزش همگانی باشد؛ خوشبختانه با توجه به اینکه چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی در حال برگزاری است، این رسالت نیز در حال انجام می‌باشد و به حد مطلوبی رسیده است.
معاون فنی چهارمین المپیاد ورزش همگانی دانشجویان پسر در آخر گفت: دانشگاه بوعلی سینا به عنوان دانشگاه میزبان خوشبختانه بسیار خوب عمل کرده است؛ نگاه ویژه، تجارب و برنامه‌ریزی خوب رییس، هیات رییسه و مدیریت تربیت بدنی این دانشگاه باعث شد ما مشکلات کمتری را در روند برگزاری شاهد باشیم.

خبرنگار: میرزایی
عکاس: امامی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
ورزشی