پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۹۳
|
کد خبر: ۲۵۵
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان در جمع دانشجویان:

اعتیاد، اقتصاد را فلج می کند

دکتر سید رسول حسینی، در کرسی هم اندیشی با محوریت اعتیاد و پیامدهای آن، اظهار کرد: روزانه 90 میلیون تومان، ماهیانه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان و سالانه 22 میلیارد و 400 میلیون تومان صرف هزینه های اعتیاد می شود و همانطور که می بینیم اعتیاد اقتصاد را فلج می کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، صبح امروز دکتر سید رسول حسینی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان، در کرسی هم اندیشی با محوریت اعتیاد و پیامدهای آن، در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده علوم پایه، اظهار داشت: شما نباید احساس کنید قشر برگزیده هستید، چراکه همگی در معرض اعتیاد هستیم. حتی ممکن است نوزادی تازه متولد شده معتاد باشد به این صورت که از والدینی معتاد به وجود آمده باشد.

وی افزود: به عنوان مثال خانمی 18 ساله در مرکز سر پناه شبانه روزی تحت اسکان بود. والدین این خانم هر دو معتاد و مصرف کننده مواد بودند. این خانم به علت اعتیادی که دارد با مردی ازدواج می کند که او نیز مصرف کننده مواد است بنابراین نوزادی که از او متولد می شود نیز آلوده خواهد بود. در این سیر می بینیم که چندین ناهنجاری رخ داده است و زندگی ها یکی پس از دیگری فروپاشیده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان ادامه داد: مدتی برای حل این مشکل اقدامات مبارزاتی انجام دادیم. در 8 شهرستان استان از سال 67 تا 76 حدود 212 نفر در حوزه اعتیاد اعدام شدند. سپس حدود 100 نفر را انتخاب کردیم و متوجه شدیم فرزندان کسانی که اعدام شدند هرکدام به یک بزهکاری اجتماعی روی آوردند. بنابراین متوجه شدیم اعدام پاسخگوی ریشه کنی جرم نیست.

دکتر حسینی افزود: در مثلث طلایی، یک ضلع مثلث نیروی انتظامی، یک ضلع حوزه درمانی و ضلع دیگر ما هستیم که باید کار فرهنگی انجام دهیم. به این معنا که مصرف را قطع و از گرایش به آن جلوگیری کنیم.

وی مطرح کرد: تجارت مواد مخدر امروزه درآمد بالایی همچون تجارت نفت و اسلحه دارد. در کشورهای همسایه در شرق مثلا کشور افغانستان و پاکستان 9 هزار تن تریاک تولید می شود که رقم بسیار زیادی است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان همدان اضافه کرد: اقداماتی همچون دستگیری 7 میلیون و 500 هزار دفعه نفر معتاد و اعدام 12 هزار نفر معتاد اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر است، ولی متأسفانه در عصر حاضر شاهد تغییر درصد و افزایش معتادان، افزایش آمار معتادان متأهل نسبت به مجردین با آمار 64 درصد و کاهش سن اعتیاد به 29 سال هستیم و با بررسی های انجام شده مشخص شده است که 78 درصد از افراد شناسایی شده شاغل هستند.

وی ادامه داد: آمار ابتلا به ایدز نشان می دهد که 66 درصد افراد از طریق تزریق و 19 درصد آنها از طریق روابط نامشروع به ویروس ایدز مبتلا شده اند.

دکتر حسینی با اشاره به تأثیر اعتیاد بر اقتصاد استان افزود: روزانه 90 میلیون تومان، ماهیانه 2 میلیارد و 700 میلیون تومان و سالانه 22 میلیارد و 400 میلیون تومان صرف هزینه های اعتیاد می شود و همانطور که می بینیم اعتیاد اقتصاد را فلج می کند.

خبرنگار: معتمد

عکس: شهروز


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو