پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۲۰
|
کد خبر: ۲۷۰۲
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برای اصلاح و تعدیل مصوبه بومی‌گزینی پیشنهادهایی شده تا داوطلبان ورود به دانشگاه ها در استان‌ها متضرر نشوند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۸

بومی‌گزینی مصوبه مجلس است/ مراکز غیردولتی علمی کاربردی تعطیل نمی‌شود

به گزارش بسنا، دکتر منصور غلامی در سفر به کردستان اظهار داشت: بومی‌گزینی مصوبه مجلس است و هر تغییری در این ارتباط نیز باید از طریق مجلس انجام شود.

وی با بیان اینکه وزارت علوم برای اصلاح و تعدیل این مصوبه پیشنهادهایی داده است، افزود: مصوبه اول مزایایی از لحاظ تسهیل رفت و آمد و نزدیکی به خانواده ها داشت اما بعضی معایب را در چند سال اخیر هم شاهد بودیم که اصلاح آن ضروری است از جمله آن می توان به کاهش شانس قبولی در دیگر استان‌ها اشاره کرد که گاهی به ضرر دانشجو است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به وضعیت دانشگاه‌های علمی کاربردی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: مراکز علمی کاربردی تعطیل نمی‌شود بلکه می‌مانند و حمایت و تقویت نیز می‌شوند.

غلامی تاکید کرد: بخش واحدهای علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی تعطیل شده و واحدهای بخش خصوصی که باید در کنار صنایع، حرف و محل‌های اشتغال دانشجویان شکل بگیرند، باقی می‌ماند و بر اساس اساسنامه خوبی که تنظیم شده ساماندهی می‌شوند.

وی یادآور شد: این مراکز باید حتما کنار صنایع و حرف باشند تا شاغلان، اطلاعات علمی و مهارت های فنی خود را با یافته های جدید علمی افزایش دهند و تولید، ابداع و فناوری‌های جدید خود را علمی و دانش بنیان کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست