پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۳۱
|
کد خبر: ۲۷۲۹
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران باید یک روز تصمیم بگیرد مطالبات ۲۰ هزار میلیارد تومانی معلمان را به صفر برساند، گفت: با اجرای رتبه‌بندی حقوق معلمان ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان همراه با رتبه‌بندی از مهر ۹۸
 
به گزارش بسنا، جواد حسینی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما با درباره چاپ و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: چاپ و توزیع بیش از 142 میلیون جلد کتاب درسی با بیش از 1000 عنوان برای سال تحصیلی جدید انجام شد که به انبار استان‌ها ارسال شده است و در ابتدای مهر حتی یک دانش‌آموز نیز بدون کتاب نخواهد بود.

وی افزود: دو هزار پروژه در قالب 10 هزار کلاس درس اول مهر و هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین 148 سالن ورزشی و 16 استخر نیز آماده‌سازی کردیم که برخی از آنها در هفته دولت و برخی نیز اول مهر افتتاح می‌شوند.

وی با اشاره به مدارس آسیب‌دیده از سیل و زلزله گفت: 1400 مدرسه بر اثر سیل آسیب دیدند که برخی از آنها تخریب کامل شده و برخی نیز آسیب‌دیده جزئی بوده‌اند که تمام این مدارس به جز 150 مدرسه که تخریب کامل شده بودند و بیش از 5 کلاس داشتند، آماده شده است؛ 380 کلاس درس نیز در زلزله کرمانشاه آسیب دیده‌اند که اول مهر مدارس جدید افتتاح خواهند شد.

مطالبات 20 هزار میلیارد تومانی معلمان

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش درباره مطالبات معوق فرهنگیان گفت: این را احصاء کردیم البته مطالبات فرهنگیان از اول انقلاب آغاز و انباشت شده است و مجموع آن رقمی حدود 20 هزار میلیارد تومان است، معتقدم نظام جمهوری اسلامی ایران باید یک روز تصمیم بگیرد مطالبات معلمان را به صفر برساند چرا که حق آنهاست.

پرداخت 50 درصد از معوقات حق‌التدریس در شهریور

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه دولت در شرایط خاص و جنگ قرار دارد، عنوان‌کرد: در این شرایط و تنگنا دو هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافت، پاداش پایان خدمت بازنشستگان پرداخت می‌شود، حقوق دانشجو معلمان در همین دوره‌ای که بنده بودم از 800 هزار تومان به یک میلیون و 560 هزار تومان افزایش یافت، حق التدریس شاغلان، برون سپاری‌ها و مطالبات مدارس خارج از کشور در همین شهریور ماه حداقل 50 درصدشان پرداخت می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش درباره مطالبات بازنشستگان مطرح‌کرد: از دیروز پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان آغاز شد که در دو قسط 50 درصدی واریز می‌شود که قسط دوم در نیمه دوم شهریور ماه پرداخت خواهد شد. همچنین برای رفاه حال بازنشستگان 5 باشگاه داریم که تا آخر امسال 19 باشگاه بازنشستگان به این رقم اضافه می‌شود و تا پایان سال 99 تمام استان‌ها دارای باشگاه بازنشستگان می‌شوند؛ ضمن اینکه در تمام مناطق آموزشی طراحی کردیم که در یک مدرسه بزرگ از ظرفیت عصر این مدارس با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزاتی به نفع بازنشستگان استفاده شود.

افزایش 400 تا 600 هزار تومانی حقوق معلمان با رتبه‌بندی

وی درباره رتبه‌بندی معلمان هم گفت: در جلسه‌ای که با آقای نوبخت داشتیم مقرر شد دو هزار میلیارد تومان اعتبار رتبه‌بندی فرهنگیان از اول مهرماه اختصاص یابد که البته 10 درصد هم به اعتبار قبلی اضافه می‌شود. رتبه بندی استاندارد باید در هیئت دولت مصوب شود البته با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی از مهر ماه 400 تا 600 هزار تومان به حقوق معلمان اضافه می‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره انتخاب او به عنوان وزیر آموزش‌وپرورش بیان‌کرد: معرفی افراد به مجلس برای تصدی این پست از اختیارات رئیس جمهور است، البته  بنده آمادگی حضور در این پست را اعلام کرده‌ام اما اگر به هر دلیلی عزیز دیگری انتخاب شود از ایشان حمایت می‌کنم، کار مدیریتی این است که بدون برنامه وارد عرصه‌ای نشویم و بنده بر اساس سند تحول بنیادین، برنامه‌ای را مدون کرده‌ام که اگر فرد دیگری نیز معرفی شود، می‌توانم به وی ارائه کنم که اصلاحات خود را در آن لحاظ کرده و استفاده کند.

اردوگاه شهید باهنر در تملک آموزش‌وپرورش باقی خواهد ماند

حسینی با اشاره به اینکه حدود 40 تا 45 درصد از سهام بانک سرمایه مربوط به آموزش و پرورش است، ادامه‌داد: درباره صندوق ذخیره فرهنگیان مسائل آن‌طور که مطرح شده است، واقعیت ندارد،بحث صندوق ذخیره فرهنگیان مربوط به وام‌هایی است که گرفته شده و بیش از اندازه بوده که برنگشته و مواردی دیگری از این قبیل است که ما تا ریال آخر سهم معلمان را خواهیم گرفت. همچنین سه اقدام در این زمینه انجام دادیم.تلاش کردیم با بارور شدن سرمایه‌گذاری‌ها، سهم سود را افزایش دهیم همچنین ارزش افزوده دارایی‌های فرهنگیان به سهم فرهنگیان اضافه می‌شود و مجموع شرکت‌هایی که به سود رسیده‌اند هم در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد.

وی درباره مالکیت اردوگاه شهید باهنر اظهار کرد: این اردوگاه در تملک آموزش و پرورش هست و خواهد بود و به هیچ عنوان از دست آموزش و پرورش خارج نمی‌شود؛ در یک دوره برای پرداخت مطالبات فرهنگیان وام گرفته شده است و این اردوگاه را ترهین گذاشتند که قسط‌های وام در حال پرداخت است.

 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر